Ko ēst ātrās apkalpošanas bistro, lai neuzbarotos

Ir cilvēki, kuriem dažādu iemeslu dēļ - darba steigas, slinkuma vai ieraduma dēļ visai bieži patīk mieloties ātrās apkalpošanas ēstuvēs. Zināms, ka tur gatavo ne tik veselīgu ēdienu, kā pats var pagatavot mājās. Ja tu tomēr nespēj atteikties no šo ēstuvju apmeklējuma, izvēlies mazāk kalorijām bagātu ēdienu, lai pēc tam nesūkstītos par liekajiem ķermeņa masas kilogramiem.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Ja nevari atturēties, tad izvēlies vismaz parasto hamburgeru un neņem divkāršos ar dubulto siera un majonēzes piedevu. Santa Maria publicitātes foto.

Indiešu ēdieni

Neņem: pickle - tie ir dārzeņi, kas marinēti eļļā; popadom - tā ir plāna, garšvielām pārbagāta, kraukšķīga maize; krēmveida kariju - to gatavo ar krējumu un kokosriekstu eļļu (abi ir tauki); plovu - to gatavo kausētā sviestā.

Izvēlies: uz oglēm ceptu vistas gaļu vai zivi (tandori vai tikka), jo tiek cepti bez taukvielu pievienošanas; sausus rīsus.

 

Kebabi

Neņem: doner - tas ir trekns un taukains; lielo tūtu ar čipsiem; gāzēto colu.

Izvēlies: vistas gaļas kebabu - tas ir grilēts un nav trekns; salātus bez mērces.

 

Picas

Neņem: picu ar pītu vai biezu siera virskārtu - tām visām pildījumā pievienots liels daudzums taukvielu.

Izvēlies: picu ar biezu malu (vai plāno, ja tā cepta malkas krāsnī); palūdz likt mazāk siera, bet vairāk cita veida pildījumu, piemēram, dārzeņus, olas, zivi vai vistas gaļu.

 

Ķīniešu ēdieni

Neņem: egg fried rice (ar olām cepti rīsi); pildītās pankūkas; ceptas nūdeles un kraukšķīgi izcepto pīli - tas viss pludo taukos.

Izvēlies: vārītus rīsus bez piedevām; vārītas nūdeles; sutinātu cāli, zivju ēdienus un dārzeņus.

 

Itāļu virtuve

Neņem: biezās mērces pie makaroniem; papildu sieru; olīvas; ķiploku maizi.

Izvēlies: dārzeņu mērces; grilētu vistas gaļu vai zivi ar salātiem; maizi ciabatta.

 

Amerikāņu tipa ātrās apkalpošanas restorāni

Neņem: dubultos un trīskāršos burgerus (whamm) ar sieru un majonēzi; tūtu ar kartupeļiem frī un piena kokteili.

Reklāma
Reklāma

Izvēlies: mazāko hamburgeru bez majonēzes un siera; toties ņem divus, atsakoties no ceptajiem kartupeļiem.

 

Tradicionālā angļu virtuve

Neņem: ceptu šķiņķi; ceptas desiņas; ceptas olas, uz pannas apceptu maizi.

Izvēlies: grilētu šķiņķi; grilētas desiņas; olu kulteni; tosterī apgrauzdētu maizi; grilētas sēnes.

 

Brokastis kafejnīcā

Neņem: kafiju ar putukrējumu un smalkmaizītes.

Izvēlies: pienu; kapučīno kafiju un vienkāršas kliju bulciņas. 

 

Šokolāde

Neņem: šokolādi ar krēma pildījumu un dažādus pildītos šokolādes batoniņus - tiem papildus pievienots cukurs un taukvielas; lielās šokolādes tāfeles; tāfelītes ar vafeļu pildījumu - arī tās ir treknākas.

Izvēlies: tāfelīti parastās tumšās vai piena šokolādes - tās apmierinās tavu kāri pēc šokolādes bez liekas ckura piedevas.

 

Saldējums

Neņem: saldējumus ar dažādiem neparastiem nosaukumiem, kuri satur šokolādes vai vafeļu gabaliņus; cukurotas ogas; krējuma konfektei līdzīgu saldo masu, kā arī karamilizētos saldējumus.

Izvēlies: jogurta saldējumu - tas garšo gandrīz tāpat, bet satur uz pusi mazāk taukvielu un cukura. 

 

 

Avots: Anita Naika "Slinkas meitenes rokasgrāmata" (izd. Zvaigzne ABC).