Lai ziemā ik rītu tiktu uz darbu un skolu ar auto, izvērtē akumulatora spēju izturēt aukstumu

Tuvojoties aukstajam laikam, pirmkārt, šoferi steidz mainīt riepas, taču ir vēl citas svarīgas lietas auto aprūpē uz ziemu. Daudzus autovadītājus uztrauc, vai automašīnas akumulators izturēs bargākus laikapstākļus. Jo vecāka automašīna, jo biežāk mēdz būt problēmas ar akumulatoriem, norāda ilgtermiņa auto nomas "Mobire" servisa vadītājs Viesturs Viedbalts. Eksperts skaidro, kā pareizi rūpēties par automašīnu un izvēlēties atbilstošu akumulatoru, lai nerastos problēmas.
Īsi pārbraucieni ziemā var kaitēt automašīnas akumulatoram un citas kļūdas, ko pieļaujam

FOTO: Pixabay.com

Īsi pārbraucieni ziemā var kaitēt automašīnas akumulatoram un citas kļūdas, ko pieļaujam

Kāpēc ziemā akumulators izlādējas biežāk

Tas tiešām nav mīts, ka ziemā auto akumulatori mēdz izlādēties biežāk. Tas skaidrojams ar to, ka aukstumā ķīmiskās reakcijas svina-skābes akumulatorā notiek lēnāk, kas, savukārt, samazina spēju piegādāt strāvu. Piemēram, pie -18 °C akumulatora kapacitāte var samazināties līdz pat 50%. Vienlaikus motors prasa vairāk starta strāvas, jo eļļa sabiezē un starterim ir grūtāk to iegriezt. Darbojoties dzinējam, akumulatora uzlāde nav tik efektīva kā pie plusu temperatūras.

 

V. Viedbalts norāda, ja auto tiek lietots ziemas laikā, un aukstumā tas darbojas tikpat labi, kā siltā laikā, tad nekādas specifiskas akumulatora pārbaudes nav jāveic. Ja auto akumulators izlādējas pat bez lielas slodzes vai to ir grūti iedarbināt arī apstākļos, kad katru dienu ar auto tiek braukts vismaz 30 minūtes, iespējams ir nepieciešams jauns akumulators. Tādā gadījumā jādodas uz auto servisu vai akumulatoru tirdzniecības vietām, kur nereti esošā akumulatora pārbaudi veic bez maksas. "Ja auto tiek lietots reti vai braucieni ir īsi, ir nepieciešams veikt akumulatora pārbaudi reizi mēnesī. Jāatceras, ka akumulatoru pirms testēšanas ir vēlams uzlādēt," iesaka eksperts. Tāpat jāņem vērā, ka automašīnas akumulatoram ir jāatbilst auto ražotāja specifikācijai. Tā piemērotību konkrētajai automašīnai var pārbaudīt akumulatoru tirdzniecības vietās un auto servisos.

 

Reklāma
Reklāma

Biežāk pieļautās kļūdas ziemā

Galvenā kļūda, ko autovadītāji mēdz pieļaut ziemā, ir īsi pārbraucieni. Jebkurš brauciens, kas ir īsāks par 30 minūtēm, kvalificējas kā īss, līdz ar to var tikt bojāts automašīnas akumulators, jo tik īsā laika posmā ģenerators to nespēj uzlādēt. Vecāku auto īpašniekiem jāuzmanās, lai nepaliek ieslēgti akumulatora enerģijas patērētāji, kad automašīna ir izslēgta. Piemēram: gaismas vai multimediju sistēmas, kas neizslēdzas automātiski. Jaunāko automašīnu modeļiem, kur automašīnas elektronika pati regulē ieslēgšanu/izslēgšanu, šādu problēmu nebūs. Vēl viena kļūda, ko mēdz pieļaut autovadītāji, ir pazīmju, kas var liecināt par akumulatora stāvokli, ignorēšana, tostarp lēna startera griešanās vai zems spriegums.

 

Svarīgi!

Ja automašīna ziemā tiek lietota reti, akumulatoru ir ieteicams uzlādēt ik pēc 4-6 nedēļām. "Jāatceras, pat ja auto netiek iedarbināts, sistēmas, kas ir nepieciešamas auto lietošanas gatavībai, tāpat strādā. Darbojas arī signalizācija, un akumulatoram arī ir sava pašizlāde. Klientiem iesaku izmantot inteliģento lādētāju ar uzturēšanas režīmu – akumulators atsevišķi vai automobilī tiek pastāvīgi pieslēgts lādētājam, kas to uztur pilnībā uzlādētu," stāsta V. Viedbalts, norādot, ka tas jādara atbilstošos apstākļos – sausā vietā ar pieeju elektrībai.

Saistītie raksti