Lai ziemā ik rītu tiktu uz darbu un skolu ar auto, izvērtē akumulatora spēju izturēt aukstumu
FOTO: Pixabay.com
Īsi pārbraucieni ziemā var kaitēt automašīnas akumulatoram un citas kļūdas, ko pieļaujam
Kāpēc ziemā akumulators izlādējas biežāk
Tas tiešām nav mīts, ka ziemā auto akumulatori mēdz izlādēties biežāk. Tas skaidrojams ar to, ka aukstumā ķīmiskās reakcijas svina-skābes akumulatorā notiek lēnāk, kas, savukārt, samazina spēju piegādāt strāvu. Piemēram, pie -18 °C akumulatora kapacitāte var samazināties līdz pat 50%. Vienlaikus motors prasa vairāk starta strāvas, jo eļļa sabiezē un starterim ir grūtāk to iegriezt. Darbojoties dzinējam, akumulatora uzlāde nav tik efektīva kā pie plusu temperatūras.
V. Viedbalts norāda, ja auto tiek lietots ziemas laikā, un aukstumā tas darbojas tikpat labi, kā siltā laikā, tad nekādas specifiskas akumulatora pārbaudes nav jāveic. Ja auto akumulators izlādējas pat bez lielas slodzes vai to ir grūti iedarbināt arī apstākļos, kad katru dienu ar auto tiek braukts vismaz 30 minūtes, iespējams ir nepieciešams jauns akumulators. Tādā gadījumā jādodas uz auto servisu vai akumulatoru tirdzniecības vietām, kur nereti esošā akumulatora pārbaudi veic bez maksas. "Ja auto tiek lietots reti vai braucieni ir īsi, ir nepieciešams veikt akumulatora pārbaudi reizi mēnesī. Jāatceras, ka akumulatoru pirms testēšanas ir vēlams uzlādēt," iesaka eksperts. Tāpat jāņem vērā, ka automašīnas akumulatoram ir jāatbilst auto ražotāja specifikācijai. Tā piemērotību konkrētajai automašīnai var pārbaudīt akumulatoru tirdzniecības vietās un auto servisos.
Biežāk pieļautās kļūdas ziemā
Galvenā kļūda, ko autovadītāji mēdz pieļaut ziemā, ir īsi pārbraucieni. Jebkurš brauciens, kas ir īsāks par 30 minūtēm, kvalificējas kā īss, līdz ar to var tikt bojāts automašīnas akumulators, jo tik īsā laika posmā ģenerators to nespēj uzlādēt. Vecāku auto īpašniekiem jāuzmanās, lai nepaliek ieslēgti akumulatora enerģijas patērētāji, kad automašīna ir izslēgta. Piemēram: gaismas vai multimediju sistēmas, kas neizslēdzas automātiski. Jaunāko automašīnu modeļiem, kur automašīnas elektronika pati regulē ieslēgšanu/izslēgšanu, šādu problēmu nebūs. Vēl viena kļūda, ko mēdz pieļaut autovadītāji, ir pazīmju, kas var liecināt par akumulatora stāvokli, ignorēšana, tostarp lēna startera griešanās vai zems spriegums.
Svarīgi!
Ja automašīna ziemā tiek lietota reti, akumulatoru ir ieteicams uzlādēt ik pēc 4-6 nedēļām. "Jāatceras, pat ja auto netiek iedarbināts, sistēmas, kas ir nepieciešamas auto lietošanas gatavībai, tāpat strādā. Darbojas arī signalizācija, un akumulatoram arī ir sava pašizlāde. Klientiem iesaku izmantot inteliģento lādētāju ar uzturēšanas režīmu – akumulators atsevišķi vai automobilī tiek pastāvīgi pieslēgts lādētājam, kas to uztur pilnībā uzlādētu," stāsta V. Viedbalts, norādot, ka tas jādara atbilstošos apstākļos – sausā vietā ar pieeju elektrībai.