Divas izplatītas problēmas, nomājot auto; PLUS risinājumi, kā izvairīties

FOTO: Shutterstock.com
Saņemot un nododot automašīnu, ieteicams veikt videoierakstu.
Visbiežāk sastopamā problēma
Patērētāji nepievērš uzmanību auto nomas noteikumiem, īpaši maksājumu nosacījumiem. Lielākā daļa nomas kompāniju pieprasa kredītkarti, nevis debetkarti, un tas bieži rada nepatīkamus pārsteigumus pie automašīnas saņemšanas.
Vienmēr rūpīgi pārbaudiet auto nomas noteikumus, īpaši maksāšanas nosacījumus!
Otra izplatīta problēma
Strīdi par bojājumiem pēc auto nodošanas. 99 % gadījumos šīs situācijas rodas tad, kad patērētājs atgriež automašīnu, ievietojot atslēgas pastkastītē bez fiziska nodošanas akta vai vizuālās pārbaudes kopā ar nomas pārstāvi. Šādās situācijās vēlāk var tikt konstatēti (vai apgalvoti) bojājumi, par kuriem patērētājs netiek informēts uzreiz, bet saņem rēķinu pēc laika.
Saņemot un nododot automašīnu, ieteicams veikt videoierakstu. Šāds ieraksts domstarpību gadījumā par iespējamiem bojājumiem ir būtisks pierādījums, kas palīdz aizstāvēt savas tiesības un intereses.
Citas problēmas
Novērotas arī problēmas ar auto rezervācijām pie starpniekiem vai salīdzināšanas platformās, kur mēdz gadīties sistēmas kļūdas un tiek piedāvātas nereāli zemas cenas. Piemēram, piecu dienu auto noma par 40 EUR – objektīvi tā ekonomiski nav pamatota cena. Pat ja tā ir kļūda, daļa patērētāju uzstāj uz šīs cenas godprātīgu ievērošanu, kas noved pie konfliktiem un vilšanās, jo auto nomas kompānijas šādos gadījumos atsakās izsniegt automašīnu par kļūdaini norādīto cenu.
Ja rodas bažas, ka norādītā cena ir aizdomīga, sazinieties ar pakalpojuma sniedzēju, lai precizētu informāciju un novērtētu piedāvājumu.
Svarīgi atcerēties
- Saņemot un nododot automašīnu, veiciet videoierakstu! Šāds ieraksts domstarpību gadījumā par iespējamiem bojājumiem ir būtisks pierādījums, kas palīdz aizstāvēt savas tiesības un intereses.
- Šo video nedzēsiet tūlīt pēc nomas beigām, pat ja depozīts jau ir atgriezts un šķiet, ka visas saistības ir nokārtotas. Nereti gadās, ka vēlāk komersants vienpusēji ietur papildu summas no kartes vai izraksta rēķinu, pamatojoties uz vēlāk "konstatētiem" bojājumiem. Šādos gadījumos video var būt vienīgais pierādījums patērētāja labā.