Vai jūsu auto ir gatavs pirmajam sniegam?

Latvijas autoceļu uzturēšanas ziemas sezona oficiāli sākas tikai 1. novembrī, savukārt automašīnām 
obligāti jābūt aprīkotām ar ziemas riepām no 1.decembra. Taču pirmais sniegs Latvijā fiksēts jau septembrī!
Negaidi sniega kupenas, bet jau tagad ieplāno auto aprīkošanu ar ziemas riepām! Publicitātes foto.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Negaidi sniega kupenas, bet jau tagad ieplāno auto aprīkošanu ar ziemas riepām! Publicitātes foto.

Pirelli riepas, ziemas riepu maiņa.

Tomēr savas prasības diktē arī laikapstākļi un, neskatoties uz to, ka kalendārs rāda tikai oktobra sākumu, pirmais sniegs Latvijā tika fiksēts jau septembrī - Vidzemē un Rīgas teritorijā. Arī oktobris pēc meteorologu prognozēm nemaz nelutinās ar siltu un saulainu laiku, drīzāk nesīs sniegu un salu. 

 

Kā pirms nedēļas aģentūru LETA informēja AS „Latvijas Autoceļu Uzturētājs" (LAU) pārstāve Vineta Šuberte - LAU speciālisti šādiem apstākļiem ir gatavi un, iestājoties braukšanai nelabvēlīgiem laika apstākļiem, tiks uzsākta autoceļu apstrāde ar pretslīdes materiālu.

Līdz ar pirmā sniega parādīšanos un diennakts tumšā laika iestāšanos, ceļu satiksmes negadījumu skaits ik gadu pieaug vidēji par 10 līdz 30 procentiem.

Līdz ar pirmā sniega parādīšanos un diennakts tumšā laika iestāšanos, ceļu satiksmes negadījumu skaits ik gadu pieaug vidēji par 10 līdz 30 procentiem. Vai tam ir gatavi arī Latvijas autovadītāji? Pēc riepu centru tīkla „Pirelli Key Point" (PKP) speciālistu novērojumiem, autovadītāju, kas jau nomainījuši vasaras riepas uz ziemas riepām, pagaidām nav daudz. 

 

„Ar katru gadu palielinās priekšzīmīgo autovadītāju skaits, kas savlaicīgi - jau rudenī -, savas automašīnas aprīko ar ziemas riepām un, tomēr vēl arvien ir arī tādi satiksmes dalībnieki, kas riepu maiņu atliek uz pēdējo brīdi, kas parasti ir tikai tad, kad uzsnidzis pirmais sniegs”, saka Mārtiņš Zeimanis, PKP tīkla attīstības direktors. Speciālisti iesaka nekavēties un, ņemot vērā laika apstākļus un prognozes, pēc iespējas ātrāk pāriet uz ziemas riepām. “Riepas ir viens no primārajiem drošības faktoriem, jo pilda vairākas funkcijas: nodrošina vadāmību un stabilitāti uz ceļa, nodrošina braukšanas komfortu un, pats galvenais – riepas rada drošību,” tā viņš. 

Reklāma
Reklāma

Pie zemām temperatūrām (+7 C un mazāk) vasaras riepas zaudē savu funkcionalitāti un pārvietošanās kļūst bīstama.

“Pie zemām temperatūrām (+7 C un mazāk) vasaras riepas zaudē savu funkcionalitāti un pārvietošanās kļūst bīstama. Ļoti svarīgi ir laicīgi aprīkot savu spēkratu ar ziemas riepām, kas ir radītas ar īpašu, ziemas laikapstākļiem piemērotu protektoru, lai uzlabotu vadāmību un saķeri uz apledojoša, sniegota vai slapja ceļa, tādējādi garantējot drošību ikvienam satiksmes dalībniekam”.

 

Autovadītājiem vispirms jādomā par savu un apkārtējo drošību!

 

Kā norāda Vineta Šuberte, īpaši uzmanīgiem ir jābūt, braucot diennakts tumšajā laikā - nakts un agrajās rīta stundās, šķērsojot tiltus un ceļu pārvadus, kā arī, izbraucot klajās vietās, jo pastāv tā saucamā melnā ledus veidošanās risks. Savukārt Mārtiņš Zeimanis papildina, ka ziemas periodā autovadītājiem ir jābūt īpaši piesardzīgiem. Braukšanas ātrums un stils jāizvēlas atbilstoši savai pieredzei, ceļa segumam, laika apstākļiem, kā arī automobiļa tehniskajām iespējām un, galvenais, uzstādītajām riepām.