"Valodas vingrotava" izaicina skolēnus uz valodas un literatūras sacensībām
Erudīcijas spēle “Valodas vingrotava” aicina skolēnus mēroties spēkiem latviešu valodas un literatūras zināšanās.
Sākusies spraigākā valodas cīņa skolēniem - digitālā spēle “Valodas vingrotava”. Jau otro gadu ikviens Latvijas vispārizglītojošās skolas skolēns sacentīsies ar vienaudžiem, lai iegūtu balvas sev, savai skolai un klasei, vienlaikus vingrinot savus latviešu valodas un literatūras zināšanu muskuļus.
Lai stiprinātu latviešu valodas pozīcijas digitālajā laikmetā un iesaistītu skolēnus digitālā satura latviešu valodā patēriņā un radīšanā, izziņas veidam jākļūst iesaistošākam, tieši tāda ir “Valodas vingrotava”, kurā skolēni šogad cīnīsies ar dažkārt neizprotamajiem aforismiem un tuvāk iepazīs latviešu autoru darbus.
Šogad spēle sākusies 5. martā un norisināsies 3 posmos: martā, aprīlī un maijā.
Gluži kā skolēni digitālajā vidē, arī spēle “Valodas vingrotava” nestāv uz vietas un šogad piedāvā vēl nebijušu iesaistes veidu. Uzsākot spēli, visi ir aicināti iepazīties ar spēles čatbotu Letiņu spēles lapā vai sociālajā tīklā Facebook. Letiņš izstāstīs par spēli un palīdzēs tai iesildīties!
“Lai uzturētu savas valodas prasmes formā, zinību resurss letonika.lv aicina skolēnus piedalīties spēlē “Valodas vingrotava”. Spēle atraktīvā veidā pievērš skolēnu uzmanību latviešu valodai un literatūrai – gan parādot valodas bagātību, gan pievēršot uzmanību kļūdām, kuras pieļaujam. Būtiski arī skolēniem “piedzīvot”, ka latviešu valoda joprojām top, mainās un attīstās, un ir tāda, kādu mēs to veidojam., ” stāsta letonika.lv vadītāja Anita Vasiļjeva.
“Valodas vingrotava” notiek otro gadu un ir guvusi lielu atsaucību – pagājušajā gadā tajā piedalījās 1 266 klases no 395 skolām visā Latvijā. Šogad spēle sākusies 5. martā un norisināsies 3 posmos: martā, aprīlī un maijā. Spēles mērķauditorija ir 5.–12. klašu skolēni, bet piedalīties spēlē un iegūt balvas var arī jaunāki skolēni. Lai kļūtu par spēles dalībnieku, atliek vien doties uz vietni letonika.lv/vingrotava.
Atbildot uz spēles jautājumiem, skolēns iegūs punktus gan savam
individuālajam vērtējumam, gan savai klasei un skolai. Katras
kārtas noslēgumā tiks apbalvoti 3 labākie spēlētāji, savukārt
spēles noslēgumā vērtīgas balvas saņems gan labākais spēlētājs, gan
erudītākā klase un aktīvākā skola.
Spēli atbalsta un balvu fondu nodrošina Ilūziju muzejs “Cosmos”,
“Brain Games”, dāvinot Catan, Ice Cool, Halli Galli un citas
populārākās galda spēles, “Kokmaizītes” galda spēle “Burtošanas
čempionāts”, “Tildes Birojs”, saldumu ražotne “Skrīveru saldumi” un
biroja preču veikala “Ūpis”.
Vairāk par spēli un dalības noteikumiem vietnē
letonika.lv/vingrotava. Tiekamies valodas ringā!