Jautā speciālistam

Speciālistu arhīvs

Vēlos saņemt
jaunumu vēstuli

Uzdod savu jautājumu

  • Peldēšana

    Jautājums:

    Labdien! sakiet lūdzu, man ir lielas problēmas ar mugurkaulu un tāpēc es nevaru apmeklēt aerobikas un tml nodarbības! Bet ārstnieciskās vingrošanas un plātes man liekas nogurdinošas un neizraisa patiku! Bet es vēlētos mazliet nomest svaru un iegūt tvirtāku ķermeni! Vai apmeklējot 2xnedēļā peldēšanu apm 30min ilgumā būtu pietiekama slodze? plus es eju katru rītu uz darbu 45min raitā solī! labprāt apmeklētu ūdens aerobiku, bet sakarā ar krīzi valsti tiek noņemts sabiedriskais transports vakaros! bet mūsu pilsēta tā notiek tikai vakaros! paldies Jums!

    Atbilde : Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Katra fiziska aktivitāte ir apsveicama. Ja esiet izvēlējusies divreiz nedēļā peldēt - tas ir ļoti labi, kaut gan ieteiktu labāk 45 minūtes, jo 30 minūtes ir mazliet par maz, lai organisms spētu iesildīties, trenēties un vēl zaudēt svaru. Pirmkārt, uzsakot peldēšanu jums ieteiktu sekot līdzi savai fiziskai sagatavotībai, un noteicošais būs jūsu pulss. Ja trenētam cilvēkam miera stāvoklī tas būs 9-11 sitieni 10 sekundēs (pulsu mēra pie kakla artērijas), tad, ņemot vērā šo rādītāju, kas ir PIRMS treniņa peldēšanā, peldot (jāprot PAREIZI peldēt un elpot ar ieelpu VIRS ūdens un IZELPU ūdenī) jūsu pulsam jābūt ne vairāk kā 22-24 sitieni uz 10 sekundē. Tam sekojiet līdzi visas 45 minūtes. Tad jūsu organisms būs saņēmis vienmērīgu, ritmisku slodzi, kur tiek trenēta sirdsdarbība, elpošana, nervu sistēma un pareiza vielmaiņa. Ja pulss ir lielāks, tad jāskatās cēlonis -vai jūs neprotiet pareizi peldēt, kas apgrūtina elpošanu kā rezultātā slodze ir pārāk liela, kas nevis veselību uzlabos, bet gan kaitēs sirdij. Visos peldbaseinos strādā profesionāli treneri, ar kuru tomēr pirms treniņa konsultējaties par tehniku un jūsu vēlmi samazināt svaru. Ja gribiet trenēties, pulss, protams, ir lielāks, bet tas jau attiecas uz sportistiem.

  • Lasīt vairāk

    Nogulēts kakls

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Labdien! Bieži gadās, ka pamostos ar nogulētu kaklu, līdz ar to visu dienu staigāju nedaudz stīva. Vai ir kādi efektīvi vingrinājumi, lai atbrīvotu kakla muskuļus un ko darīt, lai tā vispār nenotik

    Atbilde : Man šķiet, ka vaina spilvenā! Kā arī jāraugās, lai nebūtu vēlas vakara maltītes. Tāpat ļoti svarīgas ir fiziskās aktivitātes, sports, turklāt — regulāri, nevis tikai tad, kad parādās stīvums… Ja

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Ko labu dara ūdens aerobika?

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Sveicināti, mani interesē ūdens aerobikas nodarbības. Vai viņas palīdz atbrīvoties no liekā svara? Esmu arī dzirdējusi ka nodarbības ūdenī palīdz cīnīties ar celulītu, vai tas tā ir? Paldies.

    Atbilde : Ja ir liekais svars, ūdens aerobika ir ļoti piemērota, jo sporta zālē būtu jāizvēlas kalanētika vai kāds cits veids, kas netraumē locītavas, mugurkaulu. Ūdenī slodze ir regulējama un intensitāte ie

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Fiziskās aktivitātes pēc grūtniecības

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: esmu jaunā māmiņa. kopš dzemdībām ir pagājuši 2meneši! esmu saklausijusies ka pieredzējušas sievietas saka ka vismaz pusgadu pēc dzemdībām nedrīgst būt fiziska slodze!!! vai tā tiešām ir???

    Atbilde : Arī es kā divu bērnu māmiņa uzskatu — kamēr bērniņu baro ar krūti (6–12 mēnešus), aktīvs sports, arī ūdens aerobika, nav vēlams. Jaunajām māmiņām slodze tāpat jau ir liela, tāpēc pietiks ar pastaig

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    par peldēšanu bērniem

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Labdien! kad īstais laiks sākt bernu mācīt pareizi peldēt. bērnam tagad ir 2,8g. un kopš dzimsanas iekritis krūšu kurvis. dakteri saka vajagot profesionālo peldēšanu, bet kur un kā visi rausta plec

    Atbilde : Mācīšanos peldēt iesaku no pusotra gada vecuma – tas notiek grupiņās kopā ar kādu no vecākiem. Līdz trīs gadu vecumam bērniņš ir trenera un vecāku uzraudzībā. Treneris māca vecākiem, kā pareizi ier

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Peldēšana nakamajā līmenī

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Labdien! Dēlam ir 5 gadi un šobrīd apgūstam peldēšanas pamatus Mārupēs sporta centrā. Dēlam tā lieta patīk un trennera apgalvo, ka padodas. Aprunājāmies ar dēlu un viņs izteica leilu vlemi turpināt

    Atbilde : Specializētai peldēšanas skolai direktors ir Juris Rode, pašreiz jaunie sportisti trenējas Olimpiskā centra paldbaseinā Rīgā. Ķīpsalas peldbaseinā ir Ķīpsalas peldēšanas skola ar vecāko treneri Vla

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Negribu notievēt, bet uzlabot savu formu

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Esmu divus gadus jaunas meitiņas māmiņa. Sveru 49 -50 kg. (svārstās svars). It kā skaitās mazs svars, taču savā ķermenī jūtos SLIKTI. Ādu gribētu daudz stingrāku un tvirtāku. Ēdu normāli, pagaidām

    Atbilde : Peldēšana Jums noteikti palīdzētu! Ieteiktu ne tikai vingrošanu ūdenī, bet arī peldēšanu, jo tieši intensīvi peldot Jums uzlabosies pašsajūta. Ūdens aerobikā varētu uzlaboties ādas tonuss, un es ie

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. »

 

LAPAS KARTE