Jautā speciālistam

Speciālistu arhīvs

Vēlos saņemt
jaunumu vēstuli

Uzdod savu jautājumu

  • Ūdens aerobika

    Jautājums:

    Vēlos uzzināt, vai ūdens aerobika atvieglo dzemdības, un cik biezi ir ieteicams doties uz ūdens aerobiku?

    Atbilde : Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Topošās māmiņas, kas visu grūtniecības laiku 2-3 reizes nedēļa nodarbojas ar ūdens aerobiku, par 38% retāk dzemdībās lūdz epidurālo anestēziju, kā tās, kuras grūtniecības laika nesportoja. Ūdens aerobika un sports vispār veicina asins pieplūdi iegurnī, kas savukārt atvieglo kontrakciju sāpes. Ir ieteicams sākt vingrot jau grūtniecības pirmajā trimestrī, jo katra kaut zemas intensitātes fiziskā aktivitāte atvieglos dzemdību sāpes, līdz ar to mazulis pasaulē nāks daudz vieglāk. Pirms uzsākt ūdens aerobikas nodarbības, grūtniecei noteikti jākonsultējas ar savu ginekologu. Ja pašsajūta ir laba un ginekologam nav iebildumu, vingrot var sākt no 12. grūtniecības nedēļas, jo šajā laikā bērniņš ir labi nostiprinājies dzemdē. Ja pirms grūtniecības topošā māmiņa nav nodarbojusies ar sportu, grūtniecības laikā var sākt vingrot ūdenī, jo grūtnieču ūdens aerobikā organismam slodze nav liela. Sākumā pietiks ar vienu nodarbību nedēļā, vēlāk, ja ginekologs atļauj un sieviete jūtas labi, nodarbības var apmeklēt divas reizes nedēļā. Ja sieviete ir nodarbojusies ar ūdens aerobiku pirms grūtniecības, vingrot ūdenī var turpināt, tikai jāsamazina slodze. Katru mēnesi, apmeklējot ginekologu, ieteicams apjautāties, vai var turpināt vingrot ūdenī. Vingrot ūdenī drīkst līdz pat dzemdībām. Divas, trīs stundas pirms nodarbības nav ieteicams ēst, lai kuņģis nespiestu uz plaušām un neapgrūtinātu elpošanu. Ja neilgi pirms nodarbības ir labi paēsts, kustoties ūdenī, var pastiprināti mocīt atraugas un pat palikt slikti. Kāpjot ārā no baseina, grūtniecei jābūt uzmanīgai - atrodoties ūdenī, grūtniece nejūt savu svaru, izkāpjot no baseina, ķermenis liekas ļoti smags, un kustības var būt neveiklas. Jāpaiet mazliet laikam, līdz atkal aprasts ar sava ķermeņa svaru. Visos baseinos ūdens ir hlorēts, tāpēc loti svarīgi pirms nodarbības ir noņemt visu kosmētiku, lai izvairītos no alerģiskas reakcijas. Nereti krēms, kas atstāts uz sejas vai ķermeņa, reaģē uz hloru un rada spēcīgu kairinājumu. Ja topošajai māmiņai ir alerģija no hlorētā ūdens, sportošana baseinā jāpārtrauc.

  • Lasīt vairāk

    Nogulēts kakls

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Labdien! Bieži gadās, ka pamostos ar nogulētu kaklu, līdz ar to visu dienu staigāju nedaudz stīva. Vai ir kādi efektīvi vingrinājumi, lai atbrīvotu kakla muskuļus un ko darīt, lai tā vispār nenotik

    Atbilde : Man šķiet, ka vaina spilvenā! Kā arī jāraugās, lai nebūtu vēlas vakara maltītes. Tāpat ļoti svarīgas ir fiziskās aktivitātes, sports, turklāt — regulāri, nevis tikai tad, kad parādās stīvums… Ja

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Ko labu dara ūdens aerobika?

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Sveicināti, mani interesē ūdens aerobikas nodarbības. Vai viņas palīdz atbrīvoties no liekā svara? Esmu arī dzirdējusi ka nodarbības ūdenī palīdz cīnīties ar celulītu, vai tas tā ir? Paldies.

    Atbilde : Ja ir liekais svars, ūdens aerobika ir ļoti piemērota, jo sporta zālē būtu jāizvēlas kalanētika vai kāds cits veids, kas netraumē locītavas, mugurkaulu. Ūdenī slodze ir regulējama un intensitāte ie

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Fiziskās aktivitātes pēc grūtniecības

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: esmu jaunā māmiņa. kopš dzemdībām ir pagājuši 2meneši! esmu saklausijusies ka pieredzējušas sievietas saka ka vismaz pusgadu pēc dzemdībām nedrīgst būt fiziska slodze!!! vai tā tiešām ir???

    Atbilde : Arī es kā divu bērnu māmiņa uzskatu — kamēr bērniņu baro ar krūti (6–12 mēnešus), aktīvs sports, arī ūdens aerobika, nav vēlams. Jaunajām māmiņām slodze tāpat jau ir liela, tāpēc pietiks ar pastaig

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    par peldēšanu bērniem

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Labdien! kad īstais laiks sākt bernu mācīt pareizi peldēt. bērnam tagad ir 2,8g. un kopš dzimsanas iekritis krūšu kurvis. dakteri saka vajagot profesionālo peldēšanu, bet kur un kā visi rausta plec

    Atbilde : Mācīšanos peldēt iesaku no pusotra gada vecuma – tas notiek grupiņās kopā ar kādu no vecākiem. Līdz trīs gadu vecumam bērniņš ir trenera un vecāku uzraudzībā. Treneris māca vecākiem, kā pareizi ier

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Peldēšana nakamajā līmenī

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Labdien! Dēlam ir 5 gadi un šobrīd apgūstam peldēšanas pamatus Mārupēs sporta centrā. Dēlam tā lieta patīk un trennera apgalvo, ka padodas. Aprunājāmies ar dēlu un viņs izteica leilu vlemi turpināt

    Atbilde : Specializētai peldēšanas skolai direktors ir Juris Rode, pašreiz jaunie sportisti trenējas Olimpiskā centra paldbaseinā Rīgā. Ķīpsalas peldbaseinā ir Ķīpsalas peldēšanas skola ar vecāko treneri Vla

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  • Lasīt vairāk

    Negribu notievēt, bet uzlabot savu formu

    Autors: Gunta Meldere, ūdens aerobikas trenere

    Jautājums: Esmu divus gadus jaunas meitiņas māmiņa. Sveru 49 -50 kg. (svārstās svars). It kā skaitās mazs svars, taču savā ķermenī jūtos SLIKTI. Ādu gribētu daudz stingrāku un tvirtāku. Ēdu normāli, pagaidām

    Atbilde : Peldēšana Jums noteikti palīdzētu! Ieteiktu ne tikai vingrošanu ūdenī, bet arī peldēšanu, jo tieši intensīvi peldot Jums uzlabosies pašsajūta. Ūdens aerobikā varētu uzlaboties ādas tonuss, un es ie

    Šobrīd uzdot jautājumu šim speciālistam nevar.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. »

 

LAPAS KARTE