Jautā speciālistam

Speciālistu arhīvs

Vēlos saņemt
jaunumu vēstuli

Jautājumi un atbildes

parādīt neatbildētos jautājumus

Santa Lauska, ginekoloģe

Specialitāte: „Veselības centra 4” ginekoloģijas nodaļas vadītāja

Kontaktinformācija:: „Veselības centrs 4” tel. 67847109

 

Speciālistes kompetencē ir jautājumi par sieviešu neauglības diagnosticēšanu un ārstēšanu, kontracepcijas jautājumi, kā arī jautājumi par grūtniecību un dzemdībām.

* uzdod jautājumu šim ekspertam

  • Kontracepcijas tabletes

    Jautājums:

    Ir tā, ka mana māsa dzer kontracepcijas tabletes, tad pēc kādiem 4 mēnešiem viņa izdomāja patraukt tās dzert.. un jautājums-sakiet vai drīkst tā pēkšņi pārtraukt dzert??un ja atsāk tad nav nekādu problēmu? un kad ir atkal jāatsāk?? 1menesr.dienā?

    Atbilde : Santa Lauska, ginekoloģe

    Kontraceptīvos līdzekļus var pārtraukt lietot, ja izdzer zāļu oriģinālu līdz galam. Lietošanu var atsākt ar 1. menstruācijas (1. cikla) dienu. Protams, nelieli traucējumi (asiņaini izdalījumi, smērēša

    Lasīt vairāk

  • Sāpes vēderā (1)

    Jautājums:

    Labdien. ceru, ka jūs man varēsit  palīdzēt. Esmu 23 gadus jauna, pirms gada man piedzima meitiņa un pēc piedzimšanas ir it kā pēc tam vēl jāiet pārbaudīties pie sava ginekologa. Bet es neaizgāju, man visu laiku viss bija kartībā, nekas nesāpēja, pilnībā nekas. Tagad meitiņai ir 11 mēneši,  atbraucām strādāt uz Angliju un te, strādājot veikalā, man radās problēmas. Nezinu vai no kastu cilāšanas vai no ka cita. Man vēdera apakšdaļā abas puses tā mazliet dedzina tādas pulsējošas, brīžam pa nakti gulta grozoties sāp apakšējie muskuli, nu tādas pašas sajūtas, kad biju 9 men.:) bet tagad vel klāt nāk tā dedzināšana. Man jau liekas, ka tas varētu būt olnīcas, bet neesmu pārliecināta, un no kā man varēja sākt sāpēt? Tagad pašlaik pie ārsta nevaru aiziet, tāpēc ceru, ka man varēsiet  palīdzēt ar padomiņu, jo mazliet uztraucos.:)

    Atbilde : Santa Lauska, ginekoloģe

    Sāpju iemesls var būt gan neiralģiskas dabas, gan kuņģa zarnu trakta radīts, gan liecināt par ginekoloģisku saslimšanu. Tāpēc tomēr jākonsultējas klātienē ar ārstu.

    Lasīt vairāk

  • Ļoti sāpīgas mēnešreizes

    Jautājums:

    Labdien! Varbūt jūs mani varēsiet apgaismot šādā jautājumā. Sākšu ar nelielu ievadu. Sākumā ar draugu lietojām nehormonālo kontracepciju, bet vēlāk nolēmām, ka man jāsāk lietot hormonālās pretapaugļošanās tabletes līdz laikam, kamēr sāksim plānot mazuli. Tabletes lietoju 2 gadus un pārtraucu, jo sākām plānot mazuli un gribējām, lai organisms ir tīrs no hormonu ietekmes. Bet, tiklīdz beidzu lietot hormonālo kontracepciju, manas mēnešreizes ir kļuvušas par izturības pārbaudi, jo katrreiz saskaros ar aizvien lielākām sāpēm, pat jālieto pretsāpju zāles, lai varētu pastaigāt, jo citādāk neesmu spējīga pakustēties. Kādēļ tā? Vai hormonālā kontracepcija varētu pie tā būs vainīga? (jo sāpes parādījās pēc tās pārtraukšanas).

    Atbilde : Santa Lauska, ginekoloģe

    Ja pirms hormonālo līdzekļu lietošanas uzsākšanas nekad nesūdzējāties par sāpīgām menstruācijām, tad šobrīd tas ir iemesls, lai dotos pie sava ginekologa. sāpju iemesls varētu būt endometrioze.

    Lasīt vairāk

  • Vai ir pamats satraukumam?

    Jautājums:

    Vai ir pamats satraukumam, ja mēs jau ar puisi bērniņu cenšamies ieņemt gandrīz 2gadus? pirms tam man bijis aborts, un kad gāju pie ginekoloģes, viņa man teica, ka vis esot kartībā. ko lai iesāku? ko mēs ar puisi varētu iesākt, lai veiksmīgi tiktu pie mazuļa?

    Atbilde : Santa Lauska, ginekoloģe

    Ja pēc regulāras dzimumdzīves bez kontracepcijas 2 gadu garumā nav iestājusies grūtniecība, tas nav iemesls nopietnam uztraukumam. Ieteiktu arī jūsu puisim veikt analīzes - spermogrammu, lai novērtētu

    Lasīt vairāk

  • Vēža pārbaudes

    Jautājums:

    Svicinati! Apkārt to vien dzirdu, ka daudzi saslimst ar vēzi, un tas tiek atklāts teju pēdējā stadijā. Vai ir iespējams uztaisīt kaut kādas analīzes, lai zinātu, vai risks pastāv saslimt. Ja jā, tad kur un kāda maksa. Paldies.

    Atbilde : Santa Lauska, ginekoloģe

    Šādu iespēju piedāvā Rīgas Stradiņa Universitātes slimnīca.

    Lasīt vairāk

  • Kā var inficēties ar hlamīdijām? (2)

    Jautājums:

    Pie ginekologa uzzināju, ka man ir hlamīdijas. Biju šokā... Nezinu, ko domāt par savu puisi. Esam kopā piecus gadus, un viņš man ir bijis vienīgais. Viņš noliedz to, ka būtu mani krāpis, bet es tam neticu.  Vai var inficēties ar šo slimību citādā veidā?

    Atbilde : Santa Lauska, ginekoloģe

    Jāatzīst, ka ar hlamīdijām var inficēties tikai asins/dzimumkontakta ceļā. Hlamīdijas ir viena no visbiežāk sastopamām STS infekcijām, kas var izraisīt ilgstošu iekaisumu ar komplikācijām. Vieglāk būt

    Lasīt vairāk

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. »

 

LAPAS KARTE