Kā izveidot ceļa karti veiksmīgam biznesa uzrāvienam?

Viss sākas ar ideju, kas neliek mieru pat naktī. Tu acīm vaļā izsapņo nākotnes izaicinājumus, sasniegumus un uzvaras. Ja piedzīvo šādas sajūtas, ir laiks saņemt drosmi un veidot savu biznesu. Kad sāc veidot biznesu, lielos sapņus atstāj iekšējās motivācijas uzturēšanai, toties mērķus un plānus nospraud, ņemot vērā realitāti.   

Publicitātes foto       Biznesa mentores palīdz saskatīt lielo bildi un virzīt savu ideju pretim mērķim

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Publicitātes foto Biznesa mentores palīdz saskatīt lielo bildi un virzīt savu ideju pretim mērķim

Nosaki savus mērķi precīzi, nevis izdomā vēlamo

Lai tālāk noteiktu konkrētas veicamās darbības jeb mērķu sasniegšanas plānu, svarīgi definēt biznesa mērķi. Turklāt nevis to izdomāt, bet precīzi aprēķināt. Biznesa mērķim jābūt konkrētam, atbilstošam, reāli sasniedzamam, ņemot vērā gan Tavus pieejamos laika un finanšu resursus, gan arī kompetences. Ja to esi paveikusi, Tu esi gatava startēt tālāk! Ja tomēr šaubies, smelies idejas  iepriekšējā rakstā.
 

Izmanto biznesa modeli efektīvākai mērķu sasniegšanai 

Kad biznesa potenciāls aprēķināts un Tavs biznesa mērķis definēts, atliek saprast, kā to sasniegt. Te talkā nāk biznesa modelis, kas ir kā ceļa karte Taviem biznesa mērķiem, tā aizvedīs līdz nospraustajam mērķim un pasargās no nevajadzīgiem grābekļiem.

Vairumam tradicionāli zināmo biznesa plānu parasti izstrādā mēnešiem ilgi, bet biznesa modelis konkrētā struktūrā un bez liekvārdības ļauj definēt visu nepieciešamo vien 5 dienās, katru dienu veltot vien 20 minūtes. Piekritīsi taču, ka pie mūsu aizņemtības un vēlmes būt ne vien uzņēmējām, bet arī mammām un sievietēm, šis ir labs solījums. Turklāt tas sola ne vien minimālu laika ieguldījumu, bet arī vērā ņemamus ieguvumus. Tu uzskatāmi sašaurināsi savas biznesa idejas un virzienus, lai nonāktu pie konkrētības.
Biznesa modelis ļaus saskatīt lielo bildi un kopsakarības 5 būtiskos aspektos.

1. Tava veiksmes atslēga - Tavs klients
Precīzi izvēlēta mērķauditorija ir atslēga Taviem biznesa panākumiem! Biznesa modelī Tu izveidosi sava klienta precīzu raksturojumu, lai izzinātu iespējamos iemeslus, kas liek klientam izvēlēties Tavu piedāvājumu. Tas savukārt ļaus Tev veidot efektīvas mārketinga kampaņas klientu piesaistei.

2. Klients maksā par vērtību. Sniedz viņam to!
Gandrīz katram produktam ir savs ideālais klients, kurš būtu gatavs maksāt par vērtību, ko saņem. Tev jāspēj definēt sava piedāvājuma vērtība savam ideālajam klientam, vai arī jārada piedāvājums, kas vislabāk atrisina Tava klienta vajadzību. 

3. Individuāla pieeja katram klientam!
Dažkārt, mēs mēdzam visus klientus “bāzt vienā maisā”, veidojot vispārīgu piedāvājumu, neskaidri definējot vērtību, kā arī veidojam bezpersoniskas attiecības. Īstermiņā varbūt tas nostrādā, bet ilgtermiņā Tavs bizness zaudēs šajā spēlē. Jautāsi, kā lai katram klientam atrod laiku? Atgriezies pie punkta 1, vai tiešām Tev ir jāstrādā ar ikvienu?  

4. Tavi partneri - ārējais resurss jaudai
Biznesā nav vietas maldiem. Ir laiks sev pateikt, ko Tu spēj pati, bet ko tomēr nē. Vai patiesi vari visu paveikt vienlīdz labi un ātri? Bieži tieši ārējie partneri Tev var palīdzēt izcelties ar ātrumu, kvalitāti, daudzveidību, apjomiem un zināšanām, palielinot efektivitāti un līdz ar to arī iespēju nopelnīt.  

5. Pārvaldi un pieskati savu naudas plūsmu
Dažkārt tik ļoti aizraujamies ar ideju, ka piemirstam, ka katrai mūsu darbībai ir izmaksas. Gadās, ka tās pat aizmirstam ielikt kopējā piedāvājuma cenā. Tas viss ātri vien var novest pie resursu izsīkuma. Ja hobijam mēs naudu tērējam īpaši nerēķinot, tad biznesā būtu jābūt pilnīgi pretēji, skaidri jāapzinās pilnīgi visas izmaksas un jāiekļauj tās cenā. 

Tikpat svarīgi ir izvērtēt savus pārdošanas kanālus jeb ceļus, pa kuriem visefektīvāk sasniegsi savus klientus un veidosi ieņēmumu plūsmas. Visticamāk dažādām auditorijām izmantosi dažādus kanālus, piemēram pārdošanu klātienē, interneta vidē, izmantojot partnerības, Etsy platformā. Tas ļaus ne vien efektīvāk sasniegt konkrēto mērķauditoriju, bet arī diversificēt riskus. 

Kā 5 dienās, veltot 20 minūtes katru dienu, izveidot efektīvu biznesa modeli?

Reklāma
Reklāma

Protams, vienmēr var pētīt karti, zīmēt maršrutu un doties dabā to pārbaudīt, bet ātrāk un efektīvāk būs izmantot jau gatavu un pārbaudītu maršrutu, kas pilnīgi noteikti novedīs vēlamajā galamērķī.

Tāpat arī biznesa modeli vari mēģināt salikt pašrocīgi, bet ātrāk un efektīvāk būs izmantot pieredzējušu mentoru atbalstu un īpaši izstrādātu metodiku, kas ļaus vien 20 minūtēs ik dienu nedēļas laikā nonākt līdz pelnoša biznesa modeļa vīzijai. Tu saņemsi viegli aizpildāmas darba lapas, individuālu atgriezenisko saiti par savu pašreizējo situāciju, kā arī spēju šīs zināšanas pielietot esošajai biznesa idejai un visām citām idejām, kas sekos. 
 
Uzzini, kā Biznesa modeļa izveide var palīdzēt tieši Tev.

Ja biznesa rezultāti nesakrīt ar mērķiem un ikdienas darbos iezogas haoss, piesakies darba sesijai un uzzini, kāds biznesa modelis Tev palīdzēs sasniegt mērķus. Bonusā saņemsi lielisku BE SMART plānotāju, kas novērsīs haotiskas darbības un sniegs progresu katru dienu. Jo noteikti mērķi un biznesa modelis ir tikai pusmaratons. Lai pieveiktu pilnu maratonu, tas ir jāievieš dzīvē!   
Raksts tapis sadarbībā ar www.mentore.lv ekspertēm uzņēmēju un mentori Janu Golubevu un dzīves līdzsvara kouču Kristīni Vilcāni.

Dzīves līdzsvara koučs Kristīne Vilcāne

Mentore.lv ir praktiskas online mācību programmas un konsultācijas esošām un topošām sievietēm uzņēmējām mazo uzņēmumu segmentā. Metodes balstītas uz tā saucamo "dari pats" jeb DIY (Do It Yourself) principu - iespēju pašai panākt sava e-biznesa uzrāvienu pēc BE SMART koncepta, kas aptver ne vien visus e-biznesa attīstības posmus, bet nodrošina arī ikdienas sakārtošanu un dzīves līdzsvara saglabāšanu, kas īpaši svarīgi mūsdienu "izdegšanas laikmetā". 
Veicot Individuālas konsultācijas ar vairāk kā 80 klientēm, tās atzina, ka Mentore.lv  pieeja  risina aktuālo haosa problēmu sievietēm mazajā biznesā un   soli pa solim  ļauj praktiski apgūt nepieciešamās zināšanas, lai nonāktu pie reālām izmaiņām un biznesa uzrāviena.  

Sanita Dubrova, viena bērna mamma, jogas un meditācijas skolotāja, jogascentrs.lv vadītāja par BE SMART Biznesa modeļa izveides darba sesiju: 
Savā darbībā vienmēr esmu vairāk paļāvusies uz iedvesmu un impulsu, tāpēc, lai disciplīnētu sevi un izveidotu biznesam skaidrāku struktūru, ar lielu prieku uzsāku sadarbību ar Janu no mentore.lv. Procesu sākot, secīgi veicām esošās uzņēmējdarbības analīzi, soli pa solim saprotot, kāda ir reālā situācija, kur potenciāls netiek izmantots pilnvērtīgi un kur pati esmu dzīvojusi ilūzijās. Visvērtīgākās bija mentores.lv sagatavotās darba lapas, kuras palīdzēja konstruktīvi veidot sarunas ar esošajiem klientiem un iegūt nenovērtējamas atsauksmes gan savam darbam, gan turpmākās vīzijas būvēšanai. Manā gadījumā BE SMART 2 nedēļu darba sesija palīdzēja saprast tuvākās nākotnes darbības virzienu un ietaupīt laiku, naudu un enerģiju un noveda pie lēmuma nelauzties online jogas durvīs, kas bija mana sākotnējā iecere. Darbs ar biznesa mentoru, manuprāt, ir īpaši vērtīgs tām, kas, līdzīgi kā es, absolūti lielāko vairumu vai teju visus pienākumus paveic pašas. Pieredzējuša kouča padomi, pienesums prāta vētrās un nospraustie uzdevumi un termiņi ir labs stimuls turēt sevi grožos, atcerēties balansu starp rutīnas darbiņiem un attīstību un mērķtiecīgi doties nospraustajā virzienā nejūtoties vientuļš savos centienos. 

Sanita Dubrova, jogascentrs.lv vadītāja

Saistītie raksti