Mani sociālo tīklu konti darba devēja acīm

Linkedin publicētās e-aptaujas rezultāti apliecina, ka 79% personāla atlases speciālistu apskatās kandidātu profilus sociālajos tīklos Facebook un Instagram. Tikai 14% to nav darījuši nekad.
Ieraksti savu vārdu sociālo tīklu meklētājā un paskaties uz sevi no malas. Tā tevi redz citi – arī darba ņēmēji.

FOTO: Shutterstock.com

Ieraksti savu vārdu sociālo tīklu meklētājā un paskaties uz sevi no malas. Tā tevi redz citi – arī darba ņēmēji.

Linkedin e-aptaujas rezultāti skatāmi šeit.

Paštēls, iespaids, kā arī personīgais zīmols sociālajos tīklos un digitālajā vidē ieņem arvien nozīmīgāku lomu personāla atlasē. Līdztekus formālajai biogrāfijas un pieteikuma/motivācijas izlasīšanai no darba devēju puses neatņemama procesa sastāvdaļa arven biežāk kļūst pretendenta profila un satura apskate, izpēte sociālajos tīklos. 

Darba ņēmēja pusē tas liek uzdot jautājumu, vai es sociālajos tīklos esmu tāds, kādu es vēlos, lai mani redz citi? Ieraksti savu vārdu sociālo tīklu meklētājā un paskaties uz sevi no malas. Tieši tādu iespaidu par Tevi, ņemot vērā Tavas laika joslas ierakstus, foto, izmantoto saturu, gūst citi un viņiem veidojas priekštats par Tevi.

Kādu paštēlu ar sociālo tīklu saturu un noformējumu Tu es radījis un vai tas saskan ar Tavu reālo būtību un sniegumu?

“Kāpēc es esmu sociālajos tīklos?” Atbildot katram pašam godprātīgi uz šo jautājumu, Tu varēsi virzīties tālāk uz “sociālo tīklu higiēnas” vai attīstības jautājumiem. 
Sastapšanos ar Tevi sociālajos tīklos es pielīdzinu pirmajam randiņam. Jo tur strādā līdzīgi likumi: pirmais iespaids, ko visbiežāk mēs veidojam ar foto; noturīgāku iespaidu veido Tavs veidotais vai izmantotais saturs, viedokļi, informācija par profesionālo darbību, personību, arī privātumu, foto utt. laika joslā. 

 

Reklāma
Reklāma

Tad seko reālā satikšanās – darba intervijā (šajā laikā attālināti video konferences režīmā), pasākumā vai tml.. Vai tas iespaids, ko Tu esi radījis (tieši vai netieši) sociālajos tīklos, saskan ar to, kāds Tu esi īstenībā? Kādu paštēlu ar sociālo tīklu saturu un noformējumu Tu es radījis un vai tas saskan ar Tavu reālo būtību un sniegumu?
Es piedāvāju vairākus soļus, ar ko sākt sociālo tīklu “sanitāro uzkopi”, ja vēlies atgriezties darba tirgū vai esi nolēmis spert soļus mazākā vai lielākā uzņēmējdarbībā.

 

Veic sava personīgā zīmola e-auditu, ierakstot meklētājprogrammās un sociālo tīklu meklētājos savu vārdu un uzvārdu!

  1. Izanalizē, vai tas, ko Tu redzi, ir tas, ko Tu vēlies, lai par Tevi redz!
  2. Atbildi uz jautājumu: Kāpēc es pašlaik esmu sociālajos tīklos?
  3. Atbildi uz jautājumu: Kāds es vēlos būt sociālajos tīklos? Kāds ir Tavs mērķis? Kāds ir/būs Tavs mērķis, sākot uzlabot savu sociālo tīklu saturu un kas Tev jāpaveic?
  4. Atbildi uz jautājumu: Ko Tu esi gatavs darīt sociālajos tīklos? (Veidot saturu vai tikai dalīties, sniegt savu ekspertīzi, padomus, dalīties ar pieredzi. Saproti privātuma robežas: tāpat , kā Tu vēro citus, arī citi vēro un izdara secinājumus par Tevi – Tavu dzīvesveidu, ģimenes/attiecību stāvokli, vaļaspriekiem utt. Ko no tā visa Tu vēlies izmantot, lai sasniegtu mērķi?)
  5. Sakārto savu profilu!  Sāc ar pirmo randiņu: foto, biogrāfijas apraksti.
  6. Esi aktīvs, klātesošs, taču ņem vērā, ka sociālo tīklu komunikācijā neviens nav atcēlis elementāras saskarsmes lietas. Nekļūdies, iesaistoties kaislīgās diskusijās vai tādu notikumu atainošanā, kas ir aktuālas šodien, bet to saturs globālā tīmekļa dzīlēs būs atrodams arī rīt, parīt un aizparīt.
  7. Sāc izmanto sociālos tīklus kā savu digitālo portfolio, stāstot par saviem panākumiem, talantiem u.tml.

Un vēl. Šajā laikā nevaram aizmirst, ka ne tikai sociālie tīkli, bet arī ziņapmaiņas vietnes (WhatsApp, Messenger u.c.), video konferenču rīki u.c. instrumenti nosaka toni paštēla veidošanā. Pievērs uzmanību vizuālajai komunikācijai un informācijai par sevi arī tur.

 

Autore: Inese Pabērza, komunikācijas eksperte, personīgā zīmola trenere

Saistītie raksti