Kad ģimenēm tiks solītie datori attālinātajām mācībām? Atbild ministre Šuplinska

Sākoties attālinātajām mācībām pavasarī, daudzas Latvijas ģimenes atklāja, ka skolēni nevar pilnvērtīgi mācīties, jo mājās nav pieejama visa nepieciešamā mācībām tehnika - datori vai vismaz planšetes. Arī nepietiekamais tehnoloģiskais nodrošinājums izglītības iestādēm bija viens no šķēršļiem pilnvērtīgākai mācību procesa nodrošināšanai. 

Par datoru iegādi skolēnu mācību vajadzībām joprojām atbildīgi vecāki

FOTO: Shutterstock.com

Par datoru iegādi skolēnu mācību vajadzībām joprojām atbildīgi vecāki

Valdība septembra vidū Izglītības un zinātnes ministrijai piešķīra 3,9 miljonus eiro, lai veiktu tehnoloģiskā nodrošinājuma uzlabošanu skolās. Paredzot, ka kopumā datorus saņems 425 skolas, kuras tos varēs izmantot gan ikdienas mācību procesa modernizēšanai, gan attālināto mācību nodrošināšanai.

25. novembrī preses konferencē Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska paskaidroja, ka ir iegādāti aptuveni 6000 jaunu datoru, un primāri tie ir paredzēti skolu tehnoloģiskajam nodrošinājumam. 

"Pavasarī, tiekoties ar pašvaldībām, lielākā daļa teica, ka skolu gatavība attālinātajam darbam ir pietiekama. Aptaujājot ģimenes, atsaucās ap 5000 ģimeņu, kas teica, ka viņiem ir nepieciešams tehnoloģiskais atbalsts, proti, ir vajadzīgi datori. Pēc nedēļas izrādījās, ka daļa ģimeņu nebija pamanījušas šo aptauju, daļa pārpratuši… Šobrīd mēs primāri gādājam par skolu apgādi, pietiekamu interneta pieslēgumu jaudu, datortehniku. Nākamie soļi būs saistīti ar ģimeņu apgādāšanu ar tehniku, viedierīcēm.  Izņēmums šobrīd ir sociāli nenodrošinātās ģimenes, par kurām mēs parūpēsimies jau tagad. To skaitu mēs apkopojam, sazināmies ar pašvaldību."

Reklāma
Reklāma

Nodrošināt datorus visiem skolēniem, kas mācās attālināti, nav iespējams, skaidroja ministre. Pašlaik Latvijā ir 214 tūkstoši vispārizglītojošo skolu skolēnu, apmēram 20 tūkstoši profesionālajā izglītībā studējošo un apmēram 35 tūkstoši pedagogu. Ja šo skaitli pārvērš tehnoloģiju vienībās, kas būtu jāiegādājas, tad cipars to finansējumam no izglītības budžeta nav samērīgs. Visu esoši izglītības jomas finansējumu nevar ieguldīt tehnoloģiju iegādē, uzsvēra Šuplinska.