Ratinīka: Attālinātajās mācībās izglītības kvalitāte cieš arī vecāku nevēlamas ietekmes dēļ

Attālināto mācību laikā vecāki bieži pārlieku palīdz bērniem veikt mājasdarbus, tā uzlabojot viņu vērtējumu, bet ne zināšanas, uz to attālinātajā preses konferencē medijiem norādīja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Iveta Ratinīka.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Viņa uzsvēra arī, ka attālināto mācību laikā īpaša vērība jāvelta bērniem ar mācību grūtībām un 9. un 12.klašu skolēniem.

Ratinīka pauda: “Diemžēl varu teikt, ka izglītības kvalitāte cieš, problēma saistīta ar nevēlamu vecāku ietekmi.”

Ar nevēlamu vecāku ietekmi Ratinīka raksturoja to, ka daudziem jauniešiem vecāki pārlieku palīdzēja veikt pārbaudes darbus un dažādus citus skolas uzdevumus pavasara posmā. Līdz ar to atzīmes ir augstākas, bet zināšanas diemžēl nav labākas.

“Veicot nelielu pedagoģisku eksperimentu, es diagnostikas režīmā atkārtoti lūdzu izpildīt pārbaudes darbu, ar ko jau mēs noslēdzām mācību gadu latviešu valodā. Procentuāli rezultāti ļoti daudziem bija krietni zemāki, kas liecina, ka viņi neveica šo darbu patstāvīgi,” ar pieredzi dalījās Iveta Ratinīka.

Īpaši uztrauc 9. un 12. klašu izglītojamie. “Mudinām skolu vadību domāt par modeļu izvēli tālāk. 9. un 12. klasēm vajadzētu maksimāli daudz kontakta iespējas ar skolotāju, apzinoties viņu īpašo situāciju skolu beigšanā un domājot par to, kā tas ietekmēs viņu tālāko nākotni un studiju iespējas,” uzsver Ratinīka.
 

Reklāma
Reklāma

Visu preses konferenci var noskatīties šeit: