Latvijā trūkst matemātikas skolotāju; Rīgas 40.vidusskolā to mācīs skolēna tētis

Matemātikas skolotāja trūkuma dēļ Rīgas 40. vidusskolas 6. klases skolēniem nav notikusi neviena matemātikas stunda. Vecāki uztraucas, ka tas ietekmēs februārī gaidāmā pārbaudes darba rezultātus. Bet skolā norāda, ka matemātiķu trūkst daudzās skolās. Par skolotāju trūkumu ne tikai Rīgas skolās sižetu sagatavojis ziņu raidījums "Panorāma" (video). 

 

FOTO: Shutterstock.com

Rīgas 40. vidusskolas sesto klašu skolēniem matemātikas stundas nenotiek. Nav, kas māca. Skolēni priecīgi. Vecāki pikti, un katrs meklē savu risinājumu. Viņi uztraucas, ka radīsies robi zināšanās. 

"Citi meklē privāto skolotāju, citi matemātikas pulciņu apmeklē. Bet ikvienam ir tiesības uz izglītību, to Satversme nosaka, un bez maksas. Par to nav jācīnās!" uzsver skolēna mamma Vita Ozera. 

Viņa atgādina, ka 6. klases skolēniem gaidāms valsts pārbaudes darbs, un tā rezultāti ir svarīgi arī tad, ja plānots vēlāk mainīt skolu. 

"Svarīgi, lai skolēniem ir iespēja apgūt vielu savlaicīgi. Bez stresa. Bez steigas, un 25. februārī pilnvērtīgi piedalīties diagnosticējošā pārbaudes darbā! Tas ir tas, ko gribam!" uzsver mamma.

Skolas direktore Jeļena Vediščeva gan oponē, ka nenotikušās stundas pārbaudes atzīmi diez vai ietekmēs. 

"Matemātiku vienā mēnesī neiemācīsies. Tas pārbaudes darbs būs par sešiem gadiem, un būtu demagoģiski runāt, ka iztrūkums ietekmēs visu rezultātu. Neapšaubāmi, risks ir liels, jo ārkārtas situācijā mācījāmies attālināti un vasaras vēji izpūta visu," saka Vediščeva. 

Reklāma
Reklāma

Pedagogu trūkums neesot tikai šīs skolas problēma. Rīgā 12 skolas meklē matemātiķus, tikpat – mūzikas skolotājus, datorikas pasniedzējus un citus pedagogus.

Pagaidu risinājums ir rasts, un jau rīt 6. klasei matemātikas stunda notiks. To pasniegs kāda skolēna tētis. Viņam ir augstākā izglītība datorzinātnē, un viņš var pasniegt arī matemātiku. 

Izglītības ministrijā uzskata, ka galvenā problēma nespējai atrast pedagogu ir tas, ka nevar nodrošināt pilnu slodzi. Risinājums ir vai nu sadalīt šīs stundas jau strādājošo pedagogu starpā, vai – mācīties pašiem skolotājiem un iegūt jaunu kvalifikāciju.