Lēto drēbju drīz vairs nebūs? Jaunā paaudze revolucionāri maina apģērbu industriju

 28. maijs 2020 6:40 Jauns.lv Raksts

Pētījums parāda, ka patērētāji pielāgojas jaunās paaudzes idejai ilgtspējīgākas modes virzienā, kas varētu nozīmēt straujāku “ātrās modes” norietu.

 



Vollebak/Cover Images


Līdz ar jaunā koronavīrusa pandēmijas ieviestajām korekcijām cilvēku ikdienā un modes paradumos, Z paaudzes – 18 līdz 24 gadus veco jauniešu – ideoloģija “pērc mazāk, pērc labāku” var būt par sākumu ātrās modes norieta sākumam.

Ja Z paaudzes paradumus savā ikdienā ieviesīs arī vecākās paaudzes, tas var novest pie situācijas, kad par jauno normālo tiek uzskatīts “dalītais skapis”, proti, izīrētas preces, kā arī lietotu drēbju iegāde, vēstī portāls “The Guardian”.

Pētījums, kas veikts Karaliskās Mākslas, ražotāju un tirdzniecības veicināšanas biedrības (RSA) uzdevumā, atklāj – pandēmijas laikā 28% cilvēku pārstrādāja vai atkārtoti izmantoja vairāk drēbju nekā parasti, bet 35% sieviešu nākotnē plāno mazāk iegādāties drēbju. RSA aicina Lielbritānijas valdību ieguldīt ilgtspējīgā modē un aicina ražotājus būt atbildīgākiem.

 

Mūsdienu bērniem mode nozīmē nevis iekļaušanos, bet gan izvēles, kas atspoguļo viņu identitāti.

RSA arī lūdz ieviest standartus tam, cik izturīgām jābūt drēbēm. Tāpat biedrība aicina likt uzsvaru uz ilgtspējību, ražošanu, kas nav masveida, un unikalitāti, kas atspoguļo jaunākās paaudzes patērētāju vērtības, kuru attieksmi pret modi veidojis “Zilās planētas efekts”, proti, apjausma, kādu kaitējumu mēs nodarām videi, kas nāca pēc BBC filmas “Blue Planet”.

“Z paaudze ir zinoša. Viņi auga ar lielāku pieeju informācijai no dažādiem avotiem nekā jebkad agrāk. Nevienlīdzība, klimata pārmaiņas un LGBTQ+ tiesības ir tēmas, par kurām viņi dzird jau daudzus gadus,” saka “Marketing to Gen Z” grāmatas autors Džefs Fromms.

Savukārt “Vogue Business” mārketinga un tirdzniecības redaktore norāda, ka mūsdienu bērniem mode nozīmē nevis iekļaušanos, bet gan izvēles, kas atspoguļo viņu identitāti.

Arī citi eksperti piekrīt, ka šodien mājaslapas, kur cilvēki pārdod savas drēbes tālāk, vai arī apģērbu īres servisi kļūs arvien populārāki. Šāda pieeja ļaus cilvēkiem izvairīties no jaunu apģērbu pirkšanas, sekmējot ilgtspējīgāku resursu izmantošanu un patērnieciskuma kulta apturēšanu.




0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Kategorijas