Medicīna pēc Covid-19. Vai attālinātās konsultācijas varētu būt iespējamas arī pēc krīzes?

Covid-19 vīrusa ierobežošanas dēļ ir samazinātas iespējas tikt pie ārstiem, ja situācija nav akūta. Tas attiecas arī uz bērnu ārstēšanu. Lai vecākiem dotu iespēju konsultēties ar ārstiem un saņemt padomu bērna veselības problēmu risināšanā, vairākas medicīnas iestādes, tai skaitā Bērnu klīniskās universitātes slimnīca, piedāvā iespēju ar mediķiem konsultēties attālināti. Vai šāda iespēja varētu saglabāties arī pēc visu ierobežojumu atcelšanas?

Vecāki vērtē, ka attālinātas konsultācijas noteiktās situācijās ir ļoti ērtas.

FOTO: Shutterstock.com

Vecāki vērtē, ka attālinātas konsultācijas noteiktās situācijās ir ļoti ērtas.

Mammas dalās pieredzē

Vita, 4 gadus vecā Jēkaba mamma:

"Pieredze ar attālinātajām konsultācijām ir ļoti pozitīva. Abas attālinātās konsultācijas bērnam notika ārkārtējās situācijas laikā. Vienā gadījumā bija konsultācija ar dermatalogu pa tālruni, izstāstīju situāciju, ārsts izrakstīja recepti. Tiesa gan - pirms tam bija būts pie ģimenes ārsta, kurš jau pateica, kas ir risināmā problēma. Otrā konsultācija bija ar BKUS ārstu ar programmas "Zoom" strapniecību. Atlika vien uzinstalēt šo aplikāciju tālrunī un ievadīt datus, kuri tika atsūtīti sms. Noteiktajā laikā pieslēdzos, izstāstìju problēmu, pastāstīju, kādi ir līdz šim veikto analīžu rezultāti. Daktere uzklausīja, uzdeva jautājumus un ieteica ārstēšanas plānu. Tā kā mūsu gadījumā nebija nepieciešams bērnu fiziski apskatīt,i ztaustìt u.tt., tad uzskatu, ka šāda konsultācija ir ideāla, jo ietaupīja vismaz pusi dienas, nebija jābrauc no viena Rīgas gala uz otru, nebija jāatprasās no darba. Attālinātās konsultācijas noteikti neder visos gadījumos, bet vieglāku saslimšanu situācijā vai tur, kur nav nepieciešama fiziska apskate, ir ļoti labs veids, kā sadarboties ar dakteri. Manuprāt, šādas konsultācijas varētu turpināt arī turpmāk, tas mazinātu rindas un ietaupītu vecākiem laiku. Noteikti jāpiebilst, ka pēc konsultācijas, ņemot vērā ārsta norādījumus, bērna veselības problēmas strauji mazinājās."

 

Liene, 13 gadus vecās Keitas mamma:
"Šobrīd meitai stipri apsārtis kakls. Protams, ka nemaz nav vēlēšanās bērnu vest pie ārsta. Sazvanījāmies ar ģimenes dakteri un vienojāmies, ka mēģināšu nofotografēt bērna rīkli un nosūtīt to ārstei. Viss izdevās lieliski. Neizejot no mājas, saņēmām ārstēšanās plānu."

 

Reklāma
Reklāma

Jana, 3 gadus vecās Madaras mamma:

"Meitai jau ilgu laiku bija problēmas ar ādu - metās sausi, niezoši izsitumi. Laika gaitā gana daudz esam bijuši pie dažādiem speciālistiem, meklējot skaidrojumus. Sākoties Covid-19 krīzei, izmeklējumu veikšanā iestājās pauze. Taču tad problēma saasinājās. Sazinājos ar ģimenes ārstu, kura nozīmēja veikt alerģijas testu uz pilnīgi visu, kas vien iespējams. Labā ziņa - šie testi deva rezultātu un beidzot noskaidrojām, kas meitai izraisa ādas problēmas. Lai saprastu, kā tālāk organizēt dzīvi, ģimenes ārste norīkoja pie alergologa un reimatologa. Abas vizītes notika attālināti. Un, manuprāt, šī ir lieliska iespēja gadījumos, kad bērna klātbūtne patiesībā nav nemaz nepieciešama, bet no ārsta vajadzīga vien konsultācija par dzīvesveida režīma ierobežojumiem. Tā kā neesam no Rīgas un pat ne no kādas citas lielākas pilsētas, attālināto konsultāciju iespējas ļoti novērtēju." 

 

Vaicājot, ko mediķi domā par attālināto konsultāciju saglabāšanu arī pēc Covid-19 krīzes, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Komunikācijas daļas pārstāve atklāja, ka arī ārsti ļoti novērtē iespējas darbu organizēt attālināti. Šobrīd BKUS uzstādījusi mērķi - saglabāt un vēl attīstīt digitālos risinājumus ikdienas darbā. Pārstāve atzīmēja, ka šī noteikti ir arī kāda pozitīva iezīme krīzē - būtiski iespējams pavirzīt procesus, kas ikdienā iespējams kavējas.