Digitālā pasaule – ērts palīgs mācību vielas apguvei

Nav noslēpums, ka eksakto zinātņu apguve var radīt grūtības, tādēļ ir jāmeklē jauni veidi, kā tās apgūt. Kā skolotājs var palīdzēt? Kopā ar skolēniem meklējot dažādus rīkus, kas atvieglo mācību vielas apguvi, kā arī izmantojot tos mācību stundās dažādu projektu vai mājasdarbu tapšanā. Te daļa no rīkiem, kas ikvienam ir viegli pieejami un mācību process kļūs interesantāks.

Mācies dažādi un nebaidies no digitālās pasaules!

FOTO: Shutterstock.com

Mācies dažādi un nebaidies no digitālās pasaules!

Grāmata mājās? Tā vairs nav problēma
Aplikācija „Soma” noderēs ikvienā mācību stundā. Tā radīta, lai katram skolēnam būtu iespējams piekļūt mācību materiāliem tiešsaistē tādos priekšmetos kā latviešu valoda, matemātika, bioloģija, fizika un ķīmija. Tajā pieejami interaktīvi video par mācību vielu, kas palīdzēs vieglāk saprast mācību stundās apgūto vielu. Savukārt skolotāji šos video var izmantot, lai dažādotu mācību procesu vai kādu tēmu izskaidrotu nedaudz citādāk. Aplikācijā pieejams saturs 1.–12. klases skolēniem.

Faktu skaidrojumi video formātā
Youtube platformā pašlaik atrodami neskaitāmi informatīvie video par dažādām tēmām, ieskaitot eksaktās zinātnes.  Piemēram, kanālā „Start it” atrodami video par datoriku, virtuālo realitāti, 3D druku, robotiku un mājaslapu izveidi.  Dažādus video materiālus var atrast arī interneta platformās uzdevumi.lv un steamup.lv (STEaMup). STEaMup lapu var izmantot ikdienā, apgūstot fiziku, ķīmiju, matemātiku, informātiku, bioloģiju un dabaszinātnes. Svarīgi, ka STEaMup mājaslapā ir ne tikai dažādi uzdevumi un izglītojošie video, bet arī pieredzes stāsti video formātā, kas var motivēt jauniešus apgūt šīs zinātnes. 

Infografikas ir viens no labākajiem veidiem, lai cilvēki ērti varētu uztvert apkopotos datus

Aplikācijas – palīgs dizaina un formulu apguvē
Lai jauniešiem veidotos izpratne par telpas parametriem un laukumu, mācību stundu laikā var izmantot dažādas istabas dizaina programmas un aplikācijas, piemēram, „Area Calculator for Land-Perimeter and Field”, kurā, aprēķinot laukumu, ir jāizdomā, piemēram, cik lielu skapi vai datorgaldu varētu ievietot istabā. Tas palīdzēs apgūt un izprast laukuma un perimetra aprēķināšanu un jēgu. Tāpat ģeometrijā, apgūstot 2D un 3D figūras, var izmantot aplikāciju „Geometryx: Geometry-Calculator”, kurā var analizēt objektus, aprēķināt to izmērus, kā arī izmantot formulas un kalkulatoru.

Grafisko materiālu izstrāde 
Infografikas ir viens no labākajiem veidiem, lai cilvēki ērti varētu uztvert apkopotos datus. Tāpēc dažādos grupu darbos dažādībai var izmantot tādas aplikācijas kā „Infogram”, „Desmos Graphing Calculator” vai „Canva”, lai izveidotu savas grafikas. Aplikācija „Canva” ne tikai noderēs grafiku veidošanai vien, - tajā var arī veidot dažādus plakātus, banerus, afišas un citus grafiskos materiālus. Vietnes lielākā priekšrocība ir tā sauktais mākoņa risinājums, kas nozīmē, ka programma nav jāielādē datorā. Pietiek ar reģistrēšanos, un ikviens izveidotais darbs būs pieejams jebkurā viedierīcē.

Perfekts veids, kā ieinteresēt bērnus eksaktajās zinātnēs, ir kopīgiem spēkiem eksperimentēt un spēļu veidā apgūt jaunās prasme

Reklāma
Reklāma

Dari pats
Kas ir gaisma, un kā to mērīt? Dažbrīd to ir grūti izstāstīt un sarežģīti uztvert, taču var izmantot aplikāciju „Pocket Light meter”, kas mēra gaismu foto un video uzņemšanai ar manuālajām kamerām. Tas var būt lielisks veids, kā praktiski apgūt fizikas stundā mācīto un redzēt, kur ikdienā pielietot iegūtās zināšanas. Piemēram, izmantojot manuālo kameru un fotografējot skolēnu portretus dažādos apgaismojumos, vienlaikus ar aplikāciju var mācīties un apgūt gaismas mērīšanu.

Eksperimentu un spēļu veidā apgūt mācību vielu
Perfekts veids, kā ieinteresēt bērnus eksaktajās zinātnēs, ir kopīgiem spēkiem eksperimentēt un spēļu veidā apgūt jaunās prasmes. Dažādus eksperimentus piedāvā aplikācija „Kid’s Science Experiments & Projects”, kurā var gūt iedvesmu un pamācības dažādiem eksperimentiem un projektiem.  Aplikācija ir angļu valodā, taču to ir viegli saprast. Tur atrodami tādi eksperimenti kā ūdens molekulu kustības pārbaude, statiskās elektrības eksperimenti, tornado izveide pudelē u.c.