Lietuvas piedzīvojums: no gaisa takām līdz Dzintara muzejam. FOTO

Jau ilgāku laiku kārojās izbraukt līkumu pa Lietuvu. Lai arī bērnībā dzīvoju pārdesmit kilometrus no Lietuvas robežas, neko vairāk par Viļņas tirgu un Žagari redzējusi nebiju. Beidzot noskaņojāmies un septembra beigu saulainās dienas izbaudījām braucienu cauri Lietuvai.

Skats no kalna uz Traķu pili. Pils tur pavisam tālumā.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Lai uzskatāmāk, kartē esmu iezīmējusi galvenās pieturvietas.

Brauciena karte

1. pietura - Koknese

Lai arī lielais brauciena mērķis bija Lietuvas apskate, maršrutā nolēmām iekļaut arī Daugavpili. Taču - līdz Daugavpilij tāls ceļš, tādēļ pirmā pietura - Koknese, kur izbaudījām senatnes elpu Kokneses pilsdrupās un mūsdienu vērienu Likteņdārzā. Abās vietās ir vērts uzkavēties, īpaši tad, ja ir tik saulains laiks. Ieeja pilsdrupās vienam lielam cilvēkam maksā 1,60 eur, bērnam līdz 7 gadu vecumam - bez maksas.

Skats no pilsdrupāmSkats no Kokneses pilsdrupām uz Likteņdārzu.

Atpūtas vieta LikteņdārzāLikteņdārza tālākajā stūrī pie pašas Daugavas jauka mājiņa, kurā patverties un atpūsties. Mājiņas jumts - skatu platforma. Ieeja Likteņdārzā par ziedojumiem.

GeocachingViens no iemesliem, kādēļ apstāties Koknesē - interesanti spēles Geocaching punkti.

Pa ceļam uz Daugavpili

Dodamies tālāk. Pa ceļam uz Daugavpili, sekojot Geocaching punktu kartei, piestājam vēl vairākās vietās, piemēram, pie milzīgajiem Rogāļu un Vaiķu akmeņiem.

Rogāļu akmensTaka pa ceļam pie Rogāļu akmens ir sakopta, tās malās var apskatīt arī koka skulptūras.

2. pietura - Daugavpils

Daugavpilī iebraucām jau tumsā. Pirms piestājām viesnīcā, izmetām loku pa pilsētu, jo dienasgaismā iespaids būs pa visam cits.

Arī Daugavpilī mums bija divi galvenie mērķi - gribējām izstaigāt Daugavpils cietoksni un sajust Marka Rotko mākslas centra atmosfēru.

Daugavpils cietoksnisDaugavpils cietoksnis savulaik veidojās kā ideāla nocietināta pilsēta, un pašlaik cietoksnis kļuvis par pilsētu ar desmit platām ielām, 80 ēkām, skvēriem un laukumiem. Kopējā cietokšņa teritorija, kas atrodas abos Daugavas upes krastos, ir vairāk kā divi kvadrātkilometri. Cietoksnī oficiāli reģistrēti 1200 iedzīvotāji, kuri šeit dzīvo 18 daudzdzīvokļu mājās.

Rotko muzejs

Par Marka Rotko mākslas centru mums ir īpašs stāsts. Pagājušā ziemā, kad Noels vēl bija bērnudārznieks, kādā projektiņā vajadzēja sagatavot kaut ko par Amerikas Savienotajām Valstīm. Lai nebūtu kādi tāli un atsvešināti fakti, Noels uzgleznoja Marka Rotko gleznas reprodukciju, jo šis mākslinieks, kurš dzimis Latvijā, lielāko daļu dzīves pavadījis ASV. Un toreiz norunājām - noteikti aizbrauksim uz Daugavpili gleznas apskatīties klātienē. Mākslas centra apmeklējums pieaugušajam - 8,00 eur.

3. pietura - Gaisa takas Anīkščos

Pa ceļam uz Traķiem devāmies izstaigāt nu jau slavenās takas virs koku galotnēm. Pastaigu vieta ir 300 metrus garš ceļš virs priežu mežā starp koku galotnēm.

Gaisa takas

Pastaigu ceļš sākas pie Puntukas akmens, kas ir otrais lielākais Lietuvā, vedot augšup uz skatu laukumu un tālāk aizvijoties starp koku galotnēm 21 metra augstumā. Izveidots arī 34 metrus augsts skatu tornis. Par ieeju samaksājām pāris eur.

Reklāma

4. pietura - Traķi

Arī Traķos iebraucām vakarā, kad debesis jau satumsušas. Un jāsaka - izgaismotā pils esera vidū izskatījās ļoti skaista! Traķi kopumā ir ļoti jauka pilsētiņa, kurā daudz domāts par tūristu ērtībām - tajā ir gana daudz viesnīcu un kafejnīcu. Un, protams, centrālajā vietā suvenīru tirdziņš, kur var nopirkt dzintara izstrādājumus un bruņinieku atribūtiku. Te ir iespēja izbraukt ar laivām un laiviņām, lielāka izmēra kuģīšiem un katamarāniem.

Trāķu pils

Pils iekšiene ir pārdomāta un iekārtota tā, lai apmeklētājiem ērti apskatīt ekspozīcijas. Arī ekspozīciju zālēs ir soliņi, kur pasēdēt un atpūsties. Tiem, kas kāri uz fotografēšanos, par 1,50 eur var nopirkt atsevišķu atļauju to darīt. Biļetes cena diviem pieaugušajiem - 15,50 eur. Traķus noteikti vērts apmeklēt, kad notiek kādi īpaši pasākumi - tad redzamas bruņinieku cīņas un seno tērpu parāde.

5. pietura - Kauņa

Augšpusē kartē var redzēt, ka ceļu no Traķiem uz Kauņu esmu iezīmējusi paralēli lielajai šosejai. Jo tā arī bija - uz Kauņu braucām pa paralēlo ceļu, apskatot mazos ciematiņus un meklējot Geocaching punktus.

Pilsēta mūs pārsteidza ar sastrēgumiem, paugurainu reljefu, plašu zoodārzu, lētām autostāvvietām (pašā, pašā centrā stāvvieta maksā 0,30 eur stundā) un taksofoniem, kas darbojas, un brīnišķīgu restorānu uz centrālās gājēju ielas.

6. pietura - Klaipēda

Klaipēdā bijām iecerējuši apskatīt Jūras muzeju un Delfināriju. Sākotnēji kasiere sacīja, ka varbūt nav vērts pirkt biļetes uz Jūras muzeju, jo lielākā tā daļa ir rekonstrukcijā, taču, mēs izlēmām apskatīt to, kas ir pieejams. Un redzēt var gana daudz - gan dzīvniekus, kas mīt muzeja teritorijā, gan enkurus un kuģu modelīšus. Īpaša sajūsma, protams, par lielajiem kuģiem, vienā no tiem var arī iekāpt un izstaigāt.

Delfinārijs

Lai gan man nepatīk cirks, iepriecināja gan jūras lauvu, gan arī delfīnu priekšnesums. Taču vislielākais prieks - lai tiktu uz to Klaipēdas daļu, kur objekti atrodas, ūdens jāšķērso ar speciālu pārcēlāju (te jārēķina papildu izmaksas mazliet virs 11 eur par mašīnu.). Kopā par Delfināriju, muzeja apmeklējumu, jūras lauvu šovu samaksājām, šķiet, 33,50 eur.

Klaipēdā noteikti vēl atgriezīsimies, lai padzīvotos pa Kuršu kāpām. Bet te gan jābrauc vasarā.

7. pietura - Palanga

Pēdējā lielā pieturvieta pirms ceļa mājup - Palanga. Ļoti vēlējos apskatīt Dzintara muzeju. Lai tur nokļūtu, jāiet cauri pasakainam dārzam, ar ko lietuvieši pamatoti lepojas. Dārzs aizņem 100 hektārus lielu platību un stiepjas līdz pat jūrai. Dārzu var apskatīt bez maksas.

Palanga

Dzintara muzeja ekspozīcijas ir veidotas tā, lai būtu interesanti arī sešgadniekam. Īpašu uzmanību izpelnījās ekspozīcijas ar palielināmajiem stikliem, kas ļauj katrā dzintara gabaliņā saskatīt augu un ziedu daļas, kukaiņus,  sīkus akmentiņus, burbuļus. Muzejā apskatāmas brīnišķīgas dzintara rotas un dekoriņus. Muzeja biļešu cena diviem pieaugušajam un bērnam līdz 7 gadu vecumam mazliet virs 4 eur.

Dzintari

8. pietura - robeža

Pa ceļam uz mājām apstājāmies uz Latvijas Lietuvas robežas. Noelam liels piedzīvojums, kad pats atrodas vēl Lietuvā, bet es Latvijā.