Piecas atraktīvas spēles bērniem. Izmēģini jau tagad!

Gada aukstākais laiks ir teju jau beidzies, tāpēc vari aizvien biežāk doties laukā un ieelpot, tuvojošā pavasara, svaigo gaisu. Iesakām piecas interesantas un atraktīvas spēles, kuras ģimene var izmēģināt brīvā dabā.

 

Lieliskas spēles, kuras attīstīs bērnam fantāziju un ikdienu padarīs krāsaināku.

FOTO: Shutterstock.com

Lieliskas spēles, kuras attīstīs bērnam fantāziju un ikdienu padarīs krāsaināku.

Siena pļāvējs. Spēlē jāpiedalās vismaz trim dalībniekiem. Nepieciešams brīvs laukums un virve, kurai vienā galā iesien nelielu priekšmetu, piemēram, smilšu maisiņu.

Dalībnieki nostājas aplī, kas spēlē ir pļava. Pļavas vidū vietu ieņem pļāvējs ar auklu, kas ir izkapts. Pļāvējs auklu griež ap sevi, turot to nelielā augstumā virs zemes (30-40cm). Aplī stāvošie, auklai tuvojoties, lec tai pāri. Tas dalībnieks, kurš laikus nepaspēj pārlēkt vai aizskar auklu, no spēles izstājas. Uzvarētājs ir tas, kurš visilgāk spēj izvairīties no auklas un nav “nopļauts”.

Ja spēles uzdevuma veikšana dalībniekiem kļūst pārāk viegla, to var sarežģīt, griežot auklu augstāk.

 

Gudrie tūristi. Spēlē jāpiedalās pāra skaita dalībniekiem. Dalībnieki nostājas vienā rindā. Pretim katram dalībniekam, aptuveni divu metru attālumā, nostājas cits dalībnieks. Spēles uzdevums ir pirmajam nokļūt līdz pretim stāvošajam spēlētājam.

Dalībnieki liekot pēdu aiz pēdas un nosaucot tūristam nepieciešamās lietas, cenšas sasniegt mērķi. Nosauktās lietas nedrīkst atkārtoties. Uzvar dalībnieks, kurš visātrāk nonācis līdz mērķim. Tad dalībnieki mainās lomām un turpina spēli.

Noteikumus var mainīt, piemēram, liekot nosaukt pilsētas, valstis, upes, kalnus, kokus.

 

Čūska. Dalībnieki izveido čūsku, nostājoties rindā cits aiz cita, turot priekšā stāvošajam rokas ap vidu. Pirmais dalībnieks ir čūskas galva, bet pēdējais ir aste. Spēles uzdevums ir galvai noķert asti, neatlaižot rokas. Čūska visādi lokas un neļauj noķert asti, bet, kad aste ir noķerta, tā kļūst par galvu un spēle turpinās.

Reklāma
Reklāma

Lai spēli padarītu grūtāku, čūsku izveido no sēdošiem dalībniekiem. Galva mēģina noķert asti, pārvietojoties tikai sēdus.

 

Diena un nakts. Vienu no dalībniekiem izvēlas par vadītāju. Pārējie brīvi izvietojas pa spēles laukumu. Pēc vadītāja sauciena “Diena!” visi dalībnieki sāk rosīties, dejot skraidīt. Līdz ko vadītājs sauc “Nakts!” visi dalībnieki sastingts. Vadītājs staigā un vēro, vai kāds no dalībniekiem nekustās. Tas kurš tiek pieķerts kustoties, kļūst par spēles vadītāju.

 

Labdien, kaimiņ! Dalībnieki izveido apli un sastājas cieši cits citam blakus. Tiek izvēlēts viens vadītājs. Uzsākot rotaļu vadītājs skrien apkārt aplim (pa ārpusi) un kādā brīdī pieskaras vienam no dalībniekiem. Tas, kuram pieskāries vadītājs, ātri atstāj savu vietu un skrien apkārt, bet uz pretējo pusi. Kad abi dalībnieki satiekas viņiem jāapstājas, jāsarokojas un jāsasveicinās, sakot: “Labdien, kaimiņ!” Tikai pēc tam, dalībnieki drīkst turpināt skriet. Dalībnieku uzdevums ir nokļūt pirmajam līdz brīvajai vietai. Tas spēlētājs, kurš nokavē, skrien apkārt aplim un izvēlas citu dalībnieku ar kuru sacensties.

 

Avots: “Visādas spēles”, Apgāds Zvaigzne ABC