12 stresa pārvaldīšanas mākslas soļi

 21. jūlijs 2019 13:05 mammamuntetiem.lv Raksts

Vai tu esi mūžīgā cīnītāja? Vai esi pastāvīgi īgna, aizkaitināta, norūpējusies vai neapmierināta ar sevi? Ja tā, tu nomāc savu imūnsistēmu, grauj savu garīgo veselību un padari sev dzīvi grūtāku, nekā vajadzīgs. Palīdzi sev - iemācies pārvaldīt ikdienas stresu.



Foto: Shutterstock.com

Lai tiktu galā ar stresu, tev jāprot arī relaksēties un baudīt pilnasinīgu dzīvi, pēc iespējas mazāk raizējoties par citu problēmām.


12 soļi stresa pārvaldīšanai

Pirmais solis: pārstāj raizēties

Dzīvot ar pastāvīgām domām "Kas būs, ja..." ir lieka enerģijas tērēšana, gluži tāpat kā vecu notikumu analizēšana un raizēšanās par nākotni. Pievērsies tagadnei un reāliem notikumiem, t.i., dzīvo ar to, kas ir šodien un nedomā tik daudz.

 

Otrais solis: nekrāj dusmas

Labi, pieņemsim, ka tev nepatīk izskaidrošanās, tomēr tas nenozīmē, ka tev jānorij viss sliktais, kas tev tiek nodarīts. Izsaki savu viedokli un parādi savu attieksmi, pretējā gadījumā tu riskē kļūt depresīva, nelaimīga un pievilta. vēl ļaunāk:tu vari kļūt pasīvi agresīva, proti, pārāk neuzņēmīga, lai atklāti uzstātos pret to, kas tevi patiesībā satrauc, un tevi izsitīs no sliedēm katra vissīkākā nebūšana.

 

Trešais solis: saki nē

Neuzņemies vairāk, neķā spēj vekt, - iemācies pateikt NĒ! Ja tu uzvel sev pārāk lielu nastu, tev būs sajūta, ka jādarbojas milzīgā sasprindzinājumā, tuvu pie spēku izsīkuma robežas. Pirms kaut ko uzņemies, pajautā sev, vai tu patiešām vēlies to darīt vai tev tikai liekas, ka tev tas būtu jādara.

 

Ceturtais solis: neuzņemies citu rūpes

Pārstāj visiem palīdzēt. Nav tava vaina, ka kāds no paziņām vai tev tuviem cilvēkiem ir nelaimīgs, iestidzis problēmās vai trūkumā. Uzklausi viņu, esi izpalīdzīga, taču neļauj viņa rūpēm pilnībā pārņemt tavu dzīvi.

 

Piektais solis: ēd saprātīgi

Ja esi lielā stresā, necenties sevi mierināt ar alkoholu, nevērtīgiem produktiem un smēķēšanu. Rezultātā tu iegūsi krasas noskaņojuma svārstības un nogurumu, tev radīsies bezcerības sajūta, pieaugs nemiers un sasprindzinājums.

 

Sestais solis: iemācies relaksēties

Tas nenozīmē likties gulēt vai gulšņāt uz dīvāna. Tev nepieciešama aktīva relaksēšanās:atslēdzies no problēmām, dodies uz masāžu, apgūsti meditāciju, konsultējies ar psihoterapeitu un nodarbojies ar sportu - tas viss noņem spriedzi un palīdz atslābināties.

 

Septītais solis: lūdz palīdzību

Neviens no mums nedzīvo uz neapdzīvotas salas, tādēļ nevajag uzskatīt, ka tev vienai jātiek ar visu galā, jo 1) tas ir pilnīgi aplami un 2) tu ar to neko nepierādīsi.

 

Astotais solis: dzīvo savu dzīvi

Mēdz teikt "mēs dzīvojam vienreiz", tad - ko tu vēl gaidi? Tas nenozīmē, ka tev jāizvairās no jebkādas slodzes un jākļūst par laisku, neaktīvu sievieti. dzīvo aktīvu, pilnasinīgu dzīvi un nespied sev arvien smagāk strādāt, vairāk nopelnīt un izpildīt visu, kas pēc citu domām, tev būtu jādara.

 

Devītais solis: domā reāli

Pat vislabākie plāni mēdz nepiepildīties, tādēļ nav vērts šķendēties, kad lietas nenotiek tā, kā tu vēlies, vai žēloties, cik tas viss ir aplami. Mācies nepretoties notikumu gaitai, un tev nebūs jāpārdzīvo.

 

Desmitais solis: nodarbojies ar jogu

Sevišķi tad, ja tev iet smagi, nodarbojies ar jogu. Novērojumi liecina, ka 80% cilvēku elpo nepareizi. Lai iemācītos vienmēr elpot kā nākas, izmēģini kādu no tām vingrošanas sistēmām, kurās liela uzmanība pievērsta elpošanai. Joga, Pilatesa metode vai taidzi lieliski noņem stresu un atbrīvo no sasprindzinājuma un nemiera.

 

Vienpadsmitais solis: rūpējies par līdzsvaru savā dzīvē

Taikai darbs bez jebkādas izklaides rada sevišķi augstu stresu. Tikai izpriecas un nekādu pienākumu izraisa tādu pašu efektu, vienīgi spriedze ir citāda. Lai nesarežģītu sev dzīvi, rūpējies, lai tavā ikdienā būtu gan darbs, gan atpūta un laika pietiktu gan draugiem, gan arī pabūt vienatnē.

 

Divpadsmitais solis: uztver visu vieglāk

Neuzņem visu tik nopietni - tu būsi pārsteigta, cik daudz labāk tu jutīsies.

 

 

Avots: Anita Naika "Slinkas meitenes rokasgrāmata" (izd.Zvaigzne ABC).




0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Kategorijas