Īstas vai viltotas? Zīmolu smaržas par nieka 25 eiro

Kamēr veikalos varam iegādāties teju, vai visu iespējamo zīmolu smaržas, šķiroties gan ne no tās mazākās naudas summiņas, šķietami tādas pašas smaržas iespējams iegādāties arī no cilvēkiem, kuri tās izplata sociālajos tīklos, turklāt par neticami zemām cenām.

Sakrati smaržas, tajās nevajadzētu rasties daudz burbulīšiem, turklāt tiem vajadzētu pazust pāris sekunžu laikā.

FOTO: Marika Eglīte

Sakrati smaržas, tajās nevajadzētu rasties daudz burbulīšiem, turklāt tiem vajadzētu pazust pāris sekunžu laikā.

Kā novēroja portāls Kasjauns.lv, internetā, šķiet, iespējams nopirkt visu. Sociālajos tīklos pēdējā laikā aktuāli kļuvis pārdošanā piedāvāt dažādu zīmolu smaržas, kuras par neticami zemām cenām pieejamas ikvienam. Pēc novērojumiem var secināt, ka šādi „oriģinālo smaržu” pārdevēji nav mazums. Iespējams iegādāties visu, ko sirds kāro, jeb visu to, kas skaisti izvietots arī populārāko parfimērijas veikalu plauktos. Chanel, Dolce&Gabbana, Lacoste, Armani, Nina Ricci, Hugo Boss – ir tikai daži no pieejamajiem zīmoliem. 

Painteresējoties pie „oriģinālo smaržu” izplatītājiem sociālajos tīklos, portālam Kasjauns.lv izdodas noskaidrot, ka cenas par aromātiem ir tiešām pasakainas. Par 100ml Chanel smaržām jāatvadās vien no 25 eiro, piedevām sieviete, kas piedāvā populāros aromātus apgalvo, ka viss pieejamais klāsts esot oriģināls, jo nākot no bāzes Dubaijā. Zemās cenas sieviete skaidro ar nesamērojami augstajiem PVN, ko pievienojot veikalos, bet pie viņas iespējams smaržas iegādāties par to faktiskajām izmaksām. Neticami vilinošs piedāvājums, bet vai uz šo gadījumu nevarētu attiecināt teicienu – „Skopais maksā divreiz?” 

 

Ārēji kā oriģināli, noturība nekāda 

Agnese smaržas, kas tiek izplatītas sociālajos tīklos, iegādājusies vienu reizi. Bijis liels vilinājums par savām mīļākajām smaržām atdot vien aptuveni 25 eiro, kamēr veikalā būtu jāšķiras no vismaz 75 eiro, kas ir pat trīs reizes vairāk. „Kontaktēšanās ar smaržu piedāvātāju notika tikai sarakstoties sociālajos tīklos. Viss notika godīgi – tika atsūtīts rēķins, samaksāju naudiņu, un jau pēc dažām dienām saņēmu sen lolotās smaržas. Pirmajā mirklī pat nevarētu pateikt, ka smaržas nav oriģināls – iepakojums tāds pats kā veikalā, smarža identiska. Šaubas radās pēc pirmās „pamēģināšanas” reizes. Pirmkārt, uz ādas aromāts bija pilnīgi citādāks, nekā tam būtu jābūt, otrkārt, noturība bija „smieklīga”, smaržas turējās aptuveni stundu. Kad pajautāju draudzenēm, kā viņām patīk manas jaunās smaržas, ko biju iepūtusi pirms mazāk kā vienas stundas, meitenes jautājoši uz mani paskatījās, vaicājot – Kādas smaržas? Esi iesmaržojusies? Piedevām, es esmu liela Chanel aromātu piekritēja, un es patiešām zinu, kādas ir attiecīgā zīmola smaržu nianses un noturība,” stāsta Agnese. 

Agnese atzīst, ka „lieliskajā” piedāvājumā ir vīlusies, un turpmāk uzticēšoties tikai veikalā, vai interneta veikalos nopērkamajiem aromātiem. Meitene aicina arī citus smaržu kārotājus uzmanīties un pirms pasūtījuma veikšanas padomāt divreiz. 

 

Iespējas negodprātīgai rīcībai ir ļoti plašas 

Arī speciālistiem ir savs viedoklis attiecībā uz zīmolu smaržu viltojumiem. Kā portālam Kasjauns.lv stāsta SIA Douglas Latvia mārketinga projektu vadītāja Ieva Kucika, iegādājoties preces sociālajos tīklos no privātpersonām, riski esot jāapzinās. „Katrai precei ir sava pašizmaksa, tās cenu nosaka izejvielas, piegādes izmaksas, mārketings un virkne citu pozīciju, tāpēc, vai tiešām pircējam liekas, ka, iegādājoties Chanel smaržas par 25 eiro, tās būs oriģinālas?” 

Tāpat Kucika atzīst, ka iespējas negodprātīgai rīcībai sociālajos tīklos ir gana plašas, tomēr iespēju, ka teju ikviens varētu brīvi iegādāties zīmolu smaržas no bāzes tiešā veidā, vērtē piesardzīgi: „Katram pašam vajadzētu izvērtēt, kādai būtu jābūt produkta cenai, ja tas tiktu piegādāts no bāzes Dubaijā.” 

Kopumā Douglas pārstāvniecība gan Latvijā, gan Vācijā šādu tirdzniecību vērtējot negatīvi, jo Douglas veikali esot pirmie, pie kuriem vēršoties neapmierinātie pircēji, arī gadījumos, ja preci pirkuši ārpus veikala, un radušās pretenzijas par kvalitāti. 

Turklāt Douglas pārstāve atzīst, ka oriģinālu no viltojuma ne vienmēr būšot tik viegli atpazīt, tāpēc galvenais faktors esot iegādāties kosmētiku un parfimēriju no uzticamiem tirgotājiem. Piedevām, viltotu preču gadījumā pastāvot risks, ka šo produktu sastāvdaļas varētu kaitēt cilvēka organismam. 

 

Ne visus uztrauc „oriģinalitāte” 

Reklāma
Reklāma

Katrīna smaržas, ko izplata sociālajos tīklos, iegādājusies vairākas reizes. Meitene atzīst, ka apzinoties smaržu viltojumu, taču tas viņu nemaz neuztraucot: „Protams, ka par 25 eiro nevar gribēt gaidīt, kad populāru zīmolu smaržas būs oriģināli. Smieklīgi, ja kādam tā liekas, tad jau rodas jautājums – kāpēc gan veikalā cena uzskrūvēta trīs reizes? Protams, apzinos, ka pērku viltojumu, bet mani tas īpaši neuztrauc, kāda starpība, ja aromāts tieši tāds pats, kā oriģinālam? Par noturību gan jāsaka, tā nav tā labākā, bet tieši tāpēc smaržas vienmēr iemetu līdzi somiņā, un vajadzības pēc atkal „atsvaidzinos”. Uzskatu, ka tas ir tāpat kā pirkt lētas smaržas lielveikalos, par 5Ls arī iespējams nopirkt patīkamus aromātus, bet vai kādu uztrauc to noturība, vai zīmols? Visiem tāpat ir skaidrs, ka par tik lētu naudu, noturības nebūs.” 

Meitenei patīkot smaržas ik pa laikam arī nomainīt, tāpēc mājās esot teju vai 10 dažādu zīmolu aromāti. „Kamēr man nav vienas konkrētas smaržas, kuras dievinu, tikmēr izlīdzos ar viltojumu, lai redzētu, vai man šīs smaržas varētu neapnikt ilgtermiņā. Kāpēc izsviest 60Ls par smaržām, kuras pēc nedēļas jau apnikušas?” piebilst Katrīna. 

 

Atpazīsti viltojumu pats 

Lai atpazīstu oriģinālu smaržu no viltojuma būtu vērts vadīties pēc sekojošiem internetā pieejamajiem ieteikumiem – 

•    Rūpīgi apskati iepakojumu un smaržu pudelīti Ja tā bojāta, uzreiz skaidrs – smaržas ir viltojums.

•  Sakrati smaržas, tajās nevajadzētu rasties daudz burbulīšiem, turklāt tiem vajadzētu pazust pāris sekunžu laikā.

•    Uz smaržu iepakojuma būtu jābūt norādītam alkohola satura procentam. 

•    Smaržu pudelītes vāciņam un smidzinātājam jābūt kvalitatīvam – vāciņš ir gluds, un smidzinātājs viegli darbojas. 

•    Jāpārbauda arī smaržu aromāts – tam nevajadzētu atšķirties no oriģināla, nevajadzētu būt sīvākam. 

•   Viegli pārbaudīt, vai smaržas ir viltojums, ievietojot tās ledusskapī. Ja smaržas kļūst duļķainas, tad uzreiz skaidrs – esat nopirkuši viltojumu. 

Tomēr, katram pašam vajadzētu izvērtēt, vai ietaupīt, un savā īpašumā iegūt smaržas, kuru noturības pakāpe neatbilst oriģinālam, vai tomēr nežēlot naudiņu, un iegādāties sev vēlamo aromātu veikalā. 

 

Avots: www.kasjauns.lv