Izrādās, ka vīrieši vēlas mīlošu un saprotošu sievu. Pētījuma dati

Raksta saturs nav piemērots auditorijai, kas jaunāka par 18 gadu vecumu. 

Carlsberg pētījums – Latvijas vīriešu paradumi par Latvijas vīriešu dzīvesveidu, interesēm un vērtībām atklāj, ka ar dzīvi ir apmierināti 41% vīriešu vecumā no 25 līdz 45 gadiem. Vidējais Latvijas vīrietis neinteresējas par politiku (71%), labprāt saņemtu algu virs Ls 700 un brauktu ar Audi (21%). Nauda viņam ir tikai trešā svarīgāka lieta dzīvē, lai būtu laimīgs (48%). Augstāk par naudu vīrietis vērtē ģimeni (65%) un veselību (56%). Turklāt svarīga loma viņa dzīvē ir seksam (85%).

FOTO: Arturs Šulcs

Ģimene
Carlsberg pētījums – Latvijas vīriešu paradumi arī atklāj, ka vīrieši meklē mīlošu un saprotošu dzīvesbiedri (51%), bet 21% uzskata, ka sievai jābūt gudrai un interesantai, kā arī saimnieciskai un komunikablai (18%). Vīrieši labprāt vairāk laika pavadītu kopā ar bērniem (35%) un sievu (22%). Arī vecumdienas vīrieši nevēlas pavadīt vieni. Labprātāk viņi tās pavadītu kopā ar sievu (54%) un ģimeni (31%), dzīvojot Latvijā (53%), ūdens tuvumā (73%).

Intīmā dzīve
Svarīgu lomu vīriešu dzīvē ieņem arī sekss. Tikai 2% atzinuši, ka sekss viņu dzīvē nav svarīgs. Pētījums atklāj, ka par seksu vīrieši mēdz ar saviem draugiem runāt, taču tas nenotiek pārāk bieži. 28% atzinuši, ka dara to ļoti reti, bet 41% – laiku pa laikam. Atbildot uz jautājumu, kuras ir mīļākās vietas, kur nodarboties ar seksu, populārākas atbildes bija mājās, gultā (31%), dabā (19%) un publiskās vietās (11%).

Materiālās vēlmes
47% vīriešu, kuru alga šobrīd ir robežās no Ls 400 līdz Ls 700 mēnesī, būtu apmierinātu ar algu Ls 700 – 1000 apmērā, bet 34% vēlētos saņemt virs Ls 1000. Savukārt 60% vīriešu, kuru alga šobrīd ir virs Ls 700, būtu apmierināti ar algu virs Ls 1000 mēnesī. Tieši darbā vīrietis jūtas visnovērtētākais – 45%, bet draugu kompānijā – 19%. Samērā līdzīgi vīrieši jūtas novērtēti ģimenē (9%), sportā (5%), pie auto stūres (5%). Darbā vīrietis visvairāk vēlas mainīt atalgojumu (43%), savukārt 16% ar darbu ir ļoti apmierināti un nevēlas mainīt neko. Ja vīrietis varētu izvēlēties automašīnu, 21% izvēlētos Audi, 12% Mercedes, 11% BMW, bet 8% Volkswagen. Lielākā daļa Latvijā dzīvojošo vīriešu attiecībā uz automašīnām ir praktiski, un nav daudz tādu, kas izvēlētos luksus automobiļus. Interesanti, ka Audi vairāk izvēlētos latviski runājošie vīrieši nekā krieviski runājošie (23% pret 6%), savukārt BMW vairāk izvēlētos krieviski runājošie vīrieši nekā latviski runājošie (13% pret 3%). Carlsberg zīmola vadītājs Latvijā Imants Rundāns: „Pēdējo gadu laikā Latvijā notikušas pārmaiņas ekonomikā, kas, protams, ietekmēja arī sabiedrības paradumus un vērtības. Tas nenoliedzami atsaucas arī uz mūsu patērētāju, tādēļ mums šķita interesanti noskaidrot šo vērtību maiņu. Pētījuma rezultāti atklāja visai interesantus rezultātus, kas likuši mums nedaudz savādāk paskatīties uz tiem stereotipiem, kas valda mūsu sabiedrībā par Latvijā dzīvojošajiem vīriešiem.”

Politika
81% vīriešu nevēlas kļūt par politiķiem un ir pārliecināti, ka labs politiķis ir godīgs politiķis (81%). Vīrieši politiķos augsti vērtē arī pašpietiekamību (37%), inteliģenci (36%) un komunikācijas spējas (31%). Par vīrišķīgāko politiķi latviski runājošie vīrieši uzskata Aivaru Lembergu (31%), bet krieviski runājošie – Nilu Ušakovu (41%). Pašreizējo ministru prezidentu Valdi Dombrovski par vīrišķīgu politiķi atzīst 7% vīriešu. Jāatzīmē, ka par politiku kopumā interesējas tikai 29% vīriešu.

Sports
Interesanti, ka hokejs (39%) ir pats populārākais sporta veids starp Latvijā dzīvojošajiem vīriešiem, atbildot uz jautājumu, kurā sporta veidā viņi labprāt pārstāvētu valsti Olimpiskajās spēlēs. Tālāk seko vieglatlētika (18%), futbols (13%) un basketbols (11%). Savukārt par vīrišķīgāko sportistu vīrieši atzīst Sandi Ozoliņu (33%). Viņu par tādu atzīst visās vecuma grupās gan latviski, gan krieviski runājošie vīrieši. Otrais vīrišķīgākais sportists ir Raimonds Bergmanis (25%) – latviski runājošo vidū, bet Viktors Ščerbatihs (22%) - krieviski runājošo vidū.


Carlsberg pētījumā – Latvijas vīriešu paradumi tika aptaujāti Latvijā dzīvojoši vīrieši vecumā no 25 līdz 45 gadiem. Kopumā tika intervēti 508 vīrieši. Pētījums veikts sadarbībā ar Data Serviss.

Reklāma
Reklāma