Iespēja nopelnīt mūsdienīgai sievietei — pārmaiņu laikam atbilstošs bizness 6

 21. oktobris 2009 10:00 Reklāmas projekts

Pirms kāda laika dzīve bija vienkārša. Antropologi teiktu — lineāra: bērnība, briedums, darbs, bērni un ... pensijas vecums. Šodiena ir daudz sarežģītāka.



Foto no Oriflame arhīva.


Mūsdienīgs dzīvesveids
Cilvēks sevi vairs neapliecina tikai caur ģimeni tās tradicionālajā izpratnē. Karjera ir iespēja sevi pierādīt un piepildīt. „Treknajos gados” tika mainīti darba devēji, lomas un prioritātes — tas bija veids, kā atdzimt no jauna.
Starp mums ir daudzi, kas  piedzīvo īslaicīgāku vai ilglaicīgāku bezdarba periodu. Tiem, kuri sevi pieraduši realizēt tikai un vienīgi caur darbu, šis ir grūts posms. Tomēr daudziem šis ir laiks, kurā izdodas pārdomāt sasniegto, apjaust to, kas ir patiesi svarīgs un... varbūt pat uzsākt savu biznesu. Papildus ienākumi un vajdzība sevi apliecināt - šie ir būtiskākie iemesli, kādēļ laikā, kad mainās patērētāja uzvedība, aug tiešās tirdzniecības nozare.

 

Arī tāds var būt savs bizness
Tiešā tirdzniecība ir balstīta preču pārdošanā uz personiska kontakta pamata. Lēš, ka pasaulē tiešās tirdzniecības nozare radījusi visvairāk miljonāru. Pierādījums tam, cik veiksmīgi darbojas tiešās tirdzniecības kompānijas, ir šo kompāniju izaugsme pēdējā laikā un miljoniem cilvēku visā pasaulē, kas turpina iesaistīties šajā nozarē.
 „Galvenie iemesli, kādēļ cilvēki iesaistās tiešajā tirdzniecībā ir vairāki. Protams, primāri tā ir peļņa — vai tā ir kabatas nauda, vai ienākumi, kas pārsniedz, piemēram, Ls 1000 mēnesī, tas ir atkarīgs no katra paša. Oriflame ikviens var izvēlēties: pirkt kosmētiku tikai sev, pelnīt naudu, pārdodot saviem draugiem un paziņām, vai arī strādāt, vadot komandu. Lielu lomu spēlē arī neatkarība. Cilvēks ir pats sev priekšnieks, pats sev nosaka darba laiku, noslodzi, iesaistīšanās pakāpi, pats sev uzstāda mērķus, ” stāsta Juris Bariss, tiešās tirdzniecības kompānijas Oriflame Latvija valdes priekšsēdētājs.

Daudziem šis ir laiks, kurā izdodas pārdomāt sasniegto, apjaust to, kas ir patiesi svarīgs un... varbūt pat uzsākt savu biznesu.

„Ja runājam par Oriflame konsultantiem, tad jāsaka, ka pirms pāris dienām Latvijā Konsultantu skaits pārsniedza 11 000. Nekad agrāk tik daudz cilvēku nav izmantojuši Oriflame piedāvāto biznesa iespēju. Tas kaut ko liecina par šo laiku. Protams, esam priecīgi, un domājam, ka gan kompānija turpinās izaugsmi, gan arī cilvēki, kas ir pievienojušies, augs un attīstīsies,” turpina Juris Bariss.
Tiešā tirdzniecība ir viena no patstāvīgas uzņēmējdarbības iespējām, kur nav nepieciešams apjomīgs pamatkapitāls. Tā sniedz peļņas iespējas arī mazāk nodrošinātajiem, piemēram, jaunajām māmiņām, mājsaimniecēm, studentiem, pensionāriem un skolotājiem, netraucējot ikdienas aktivitātes.


Kā neiekrist jeb kas ir kas
Šobrīd darba sludinājumos bieži varam lasīt tekstu: „Nav saistīts ar finanšu piramīdām.” Piramīdu shēmas asociē arī ar tiešo tirdzniecību, tomēr... tiešā tirdzniecība nav piramīdu shēma. Piramīdu shēma paredz, ka tās dalībnieks saņem naudu par jaunu dalībnieku piesaistīšanu. Šādā veidā tiek vairota labklājība, jo nauda tiek gūta no piesaistīto cilvēku veiktajiem maksājumiem. Tās ir krāpnieciskas shēmas, kuras ir aprakstītas starptautiskās jurisdikcijās.
Savukārt tiešā tirdzniecība  funkcionē, iesaistot nealgotus pārdēvējus (kurus mēdz dēvēt par distributoriem, neatkarīgajiem biznesa īpašniekiem, Tirdzniecības konsultantiem, Konsultantiem u.c.), lai pārdotu produktus un tajā pašā laikā gūtu papildus pārdošanas komisiju, balstoties uz citu zem viņa iesaistīto pārdevēju rezultātiem. Tas ir likumīgi un legāli.
Latvijā tiešo tirdzniecību regulē Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācija. Tās biedri ir Oriflame, Avon, Herbalife, Gnld International, Eastcon.


Kāpēc tiešā tirdzniecība ir mūsdienīga
Cilvēki darbā pavada daudz vairāk laika. Pēdējos gados  nostrādāto stundu skaits uz mājsaimniecību ir strauji audzis. No vienas puses tas  ir saistīts ar slodzes palielināšanos - kompānijas iztiek ar tiem resursiem, kas pēc štatu samazināšanas ir to rīcībā. No otras puses - to sekmē dzimumu vienlīdzība; sievietes darba tirgū ir kļuvušas aktīvākas.
Aizvien aktuālāk ir spēt ietaupīt laiku. Ar daudz ko no tā, ko agrāk kārtōjām ārpus mājām, šobrīd tiekam galā mājās savā brīvajā laikā. Piemēram, veicam rēķinu apmaksu caur internetbanku, iepērkamies interneta veikalos.
Galvenais informācijas avots vairs nav pārdevējs veikalā. Mēs uzticamies drauga padomam, dažādiem forumiem, blogiem, fanu klubiem vai pakļaujamies sabiedrībā pieņemtajam uzskatam par kompāniju, nozari vai pat valsts ražoto produkciju.
Arī tiešā tirdzniecība, ar visiem saviem plusiem un mīnusiem, atbilst straujajam ikdienas ritmam. Tā ir iepirkšanās vietā, laikā un veidā, kas ir ērts patērētājam. Daudzi patērētāji kļūst lojāli šim iepirkšanās veidam. Kāpēc? Jo viņi uzticas pārdevējam. Pārdevējs dalās savā pieredzē, kuru veido ne tikai paša piedzīvotais, bet arī citu klientu atsauksmes par tirgoto produkciju.


Eksperti prognozē tiešās tirdzniecības nozares izaugsmi šajā un nākamajā gadā.

 

/REKLĀMAS PROJEKTS/
 




6 Pievienot komentāru

Kategorijas