Slapjie un sausie, krabji un citas ūdens spēles

 07. jūlijs 2009 17:00 Rotaļa  skatījumi: 20723

Vasara un siltais laiks tā vien aicina pavadīt laiku pludmalē vai kāda gleznaina ezera krastā. Lai pavadītais laiks būtu īpaši jauks, piedāvājam azarta un slapjuma pilnas spēles, kuru neatņemama sastāvdaļa ir ūdens!



Foto: mammamuntetiem.lv


Krabji
Ja atrodaties ūdens tuvumā, tad varat ierosināt uzspēlēt krabju rotaļu. Krastā nelielā attālumā no ūdens novelk līniju, kas spēles dalībniekiem ir starta līnija. Visi, kas vēlas piedalīties rotaļā, notupstas četrrāpus ar sānu pret starta līniju. Pēc signāla spēles dalībnieki sāk sāniski virzīties uz ūdens pusi. Kurš pirmais sasniedz ūdeni, tas ir uzvarētājs. Ūdenī var ieliki kādu balvu, piemēram, limonādes pudeli, tikai jāraugās, lai straume to neaiznes.

Atbalsts
Ja atpūšaties ūdens tuvumā, iesakām nākamo rotaļu. Izvēlas vienu vadītāju, kurš rotaļā nepiedalās tieši, bet dod komandas pārējiem dalībniekiem. Visi dalībnieki ieiet līdz ceļiem ūdenī un izveido apli, viens nostājas centrā. Pēc vadītāja komandas centrā stāvošais atslābinās un sāk šūpoties no vienas puses uz otru tā, lai aizsniegtu kādu aplī stāvošo. Pēdējo uzdevums ir atbalstīt draiskuli un viegli pagrūst, lai tas var turpināt šūpošanos. Pēc kāda laika, kad centrā stāvošais ir pilnībā atslābinājies un krietni izšūpojies, viņa vietu ieņem cits, un rotaļa sākas no jauna. Tā var tur pināties ar vairākiem dalībniekiem, bet rotaļas būtība ir cita. Pēc kāda laika vadītājs dod komandu: „Izklīst!” Visi aplī stāvošie atkāpjas, un centrā stāvošais, kas neko nenojauš, parasti gluži vienkārši iekrīt ūdenī. Lai cilvēks neapvainotos, viņam piešķir kādu balvu, vēl labāk - pēc laiciņa rotaļu atkārto un izpeldina kādu citu dalībnieku.

Slapjie un sausie
Nepieciešamas vairākas neplīstošas krūzītes vai bļodiņas.
1. variants.
Vadītājs iezīmē startu un finišu. Krūzītes vai bļodiņas līdz pusei pielej ar ūdeni. Pēc tam rotaļas dalībnieki liek tās uz galvas un, viegli pieturot ar vienu roku, skrien uz finišu. Uzvar tas, kurš pirmais sasniedz finišu un kuram krūzītē palicis visvairāk ūdens.
2.variants.
Dara to pašu, aizsienot dalībniekiem acis. Rotaļai jāizraugās līdzena vieta.

Jandāliņš
Rotaļa sešiem, deviņiem un vairāk dalībniekiem. Tā organizējama pludmalē. Vajadzīgi divi, trīs nelieli spaiņi. Dalībnieki sadalās komandās pa trim. Vadītājs čukstus dod uzdevumu katrai komandai. Dalībniekiem pēc vadītāja signāla uzdevumi jāpaveic noteiktā laikā. Komandām var dot, piemēram, šādus uzdevumus:
1. komanda - ar spaiņu palīdzību jāuzceļ smilšu pils;
2. komanda - spaiņi jāpiepilda ar ūdeni;
3. komanda - spaiņi jāierok smiltīs.
Tā kā inventāra visiem nepietiek, tad, lai tiktu pie spaiņiem, sāksies īsts jandāliņš. Ja komandas ir vienādi spēcīgas, uzvarētāju nebūs.

Ielej!
Siltā vasaras dienā aplaistīšana ar vēsu ūdentiņu ir patīkama, bet vēl patīkamāk apšļakstīt ar ūdeni draugus. Dalībnieki sadalās divās komandās. No katras komandas laukumā iznāk viens dalībnieks, kas cenšas izpildīt sekojošu uzdevumu: jāpaceļ labā kāja un ar labo roku jāaptver tās potīte, atdarinot strausu uz vienas kājas. Kādam varbūt tas neizdosies, un viņš nokritīs zaļajā zālītē. Taču atradīsies arī veiklāki dalībnieki, kas spēs saglabāt līdzsvaru. Katrs dalībnieks kreisajā rokā ņem krūzīti, turklāt vienam tā pielieta ar ūdeni. Dalībnieku kopīgais uzdevums ir pārliet ūdeni no krūzītes krūzītē, nenolejot ūdeni zemē (kaut arī tas neizdosies). Pārējie vēro, kuras komandas dalībnieks izšļaksta ūdeni. Šī komanda saņem soda punktu. Uzvar komanda, kura nolējusi zemē vismazāk ūdens. Uzvarētāju komanda iegūst tiesības apšļakstīt neveiksminiekus. Taču diez vai pēdējie neatdarīs ar to pašu.
Var sarīkot arī stafeti ar ūdens pārnešanu. Katras komandas dalībnieki cenšas aizlēkt uz vienas kājas līdz norādītajai vietai, turot rokās ar ūdeni piepildītu glāzi. Finiša vadītājs pārbauda, cik ūdens palicis glāzē. Uzvar dalībnieks, kurš veicis savu grūto ceļu ar minimāliem ūdens zudumiem. Visdrīzāk uzvarēs tas, kuram vislielākā pieredze darbā ar glāzēm...
Var sarīkot arī sacensības, kurās komandas veic distanci ar divām glāzēm, no kurām viena ir pielieta ar ūdeni, bet otra - tukša. Dalībnieku uzdevums ir pēc iespējas ātrāk sasniegt finišu, skrējiena laikā pārlejot ūdeni no vienas glāzes otrā. Finišā pārbauda, kurš no sacensību dalībniekiem izlējis vismazāk ūdens.

Baloni ar ūdeni
Rotaļa paredzēta jebkuram dalībnieku skaitam. To organizē svaigā gaisā. Tuvumā jāatrodas ūdens krānam vai kāda ūdenskrātuve. Labāk rotaļāties siltā laikā. Katram pārim vajadzīgs viens balons, kas piepildīts ar ūdeni un stingri aizsiets. Krājumā vajadzīgi vairāki baloni. Dalībnieki sadalās pa pāriem un nostājas viens pret otru. Viens no dalībniekiem tur piepūstu balonu. Pēc komandas: „Sākam!” spēlētāji pēc kārtas met balonu pāriniekam, pēc katra metiena atkāpjoties soli atpakaļ. Tiklīdz balons saplīst vai nokrīt zemē, rotaļa beidzas. Dalībnieku uzdevums ir aiziet iespējami tālāk, iekams balons nav saplīsis vai nokritis zemē.
Variants.
Ja ir vēlēšanās, var spēlēt noteiktu laiku vai arī vairākus raundus.

Aiz aizkara
Rotaļa paredzēta jebkuram dalībnieku skaitam. To organizē brīvā dabā sausā, siltā laikā.
Nepieciešami baloni, kas piepildīti ar ūdeni vai dažas lielas piepūšamas bumbas, virve un aizkars (vecs palags vai plēve). Starp diviem stabiem vai diviem kokiem trīs metru augstumā no zemes novelk virvi. Aizkaru uzmet uz virves tā, lai apakšā paliktu brīva telpa. Katras komandas spēlētāji nostājas pa pāriem abās aizkara pusēs. Spēlētāji met balonus pāri aizkaram savas komandas biedram. Tas, kurš nomet zemē balonu vai to saplēš, nopelna savai komandai vienu soda punktu. Saplīsušo balonu nomaina ar jaunu. Ja spēlē ar piepūšamām bumbām, dalībnieki met pāri aizkaram divas vai trīs bumbas vienlaicīgi. Par katru zemē nokritušo bumbu tiek skaitīts soda punkts. Pēc noteikta laika soda punktus saskaita. Uzvar komanda ar mazāko soda punktu skaitu.

Izmantotā literatūra: Piknika spēles, SIA DIDAM, 2005. 
 



0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Lasi vēl

Kategorijas

Aktuāli

Jaunākais portālāLasīt vairāk

Jaunākie rakstiLasīt vairāk