Mājās gatavoti veselīgie dārzeņu čipsi

 16. maijs 2016 12:00 mammamuntetiem.lv Recepte  skatījumi: 21184

Lai gan šie dārzeņu čipsi satur daudz tauku, tajos ir maz piesātināto un transtaukskābju. Arī sāls daudzums ir ievērojami mazāks nekā rūpnieciski ražotajos kartupeļu čipsos, toties lielāks uzturvielu daudzums.



Foto: Shutterstock.com

Kurš gan bērns negrib čipšus? Tos pat ļoti veselīgus var pagatavot mājās.


Apmēram 6 porciju pagatavošanai nepieciešams

  • Jūras sāls
  • 200 g (svars pēc mizošanas) sakņu dārzeņu, piemēram, kāļi, kartupeļi, saldie kartupeļi, pastinaks  
  • Saulespuķu vai zemesriekstu eļļa
  • Melnie pipari
     

Šie čipši būs labs karotinoīdu, kālija avots. Piemēroti bērniem kas ietur speciālas diētas - veģetāriešiem un vegāniem, diētas bez piena, kviešiem un glutēna, nedrīkst ēst riekstus un sēklas.  Produkts nav piemērots sasaldēšanai.
 

Pagatavošana

  • Sagrieziet dārzeņus plānās šķēlītēs, lietojot dārzeņu mizošanai paredzēto nazi vai speciālu dārzeņu rīvi. Noskalojiet tos un tad rūpīgi nosusiniet uz papīra dvieļa.
  • Sakarsējiet eļļu lielā katlā (eļļas līmenim jābūt 5 cm no katla pamatnes, un katlam jābūt tik augstam, lai eļļas līmenis nebūtu augstāks par pusi no katla augstuma). Eļļa ir pietiekami karsta, kad, iemetot tajā mazu sausas maizes kubiņu, tas kļūst zeltaini brūns 30 sekunžu laikā. Cepiet dārzeņus 3 vai 4 piegājienos. Kad tie kļuvuši zeltaini, izņemiet tos ar putukaroti un nosusiniet uz virtuves dvieļa.
  • Uzkaisiet nedaudz sāli un piparus, ļaujiet nožūt, tad pasniedziet vai uzglabājiet hermētiski noslēgta traukā.


Ieteikums

  • Čipsu pagatavošanai var izmantot bietes, bet tās labāk cept atsevišķi.
  • Lai iegūtu čipsus ar mazu tauku saturu, sagrieziet dārzeņus nedaudz biezākās šķēlītēs (apmēram 1,5 mm), iemērciet tās eļļā, apkaisiet ar garšvielām un cepiet uz cepšanas paplātes ar pretpiedeguma virsmu cepeškrāsns temperatūrā 190 °C 30 minūšu, pēc 20 minūtēm apgrieziet uz otru pusi. Šie čipsi nebūs tik kraukšķīgi un būs mazāk piemēroti līdzņemšanai, bet ideāli kā mājās izmantojama uzkoda.

     

Recepte no Judītes Vilsas jaunās grāmatas Bērnu uzturs.


 


0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Lasi vēl

Kategorijas

Aktuāli

Jaunākais portālāLasīt vairāk

Jaunākie rakstiLasīt vairāk