Valmieras trīnīšu ģimenes autoparks: Ratiņu, velo un autosēdeklīšu izvēle

Trīnīšu piedzimšanas ģimenē ir gan emocionāls pārsteigums, gan atklāsme, ka sadzīviski pielāgoties šādai ģimenes situācijai prasa attapību un elastīgu pieeju. Trīnīšu mamma Baiba Vilsone - Kovisāre savā blogā mammabaiba.lv stāsta, kā kuplā ģimene ir iemācījusies visi kopā doties pastaigās un izbraucienos. 

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Bez trim mazajiem - divām māsiņām Emmas un Emias un brālīša Mika, ģimenē ir vēl viens bērniņš - četrgadnieks Toms. 

Pirmos autokrēsliņus trīņiem izvēlējāmies Maxi Cosi Pebble meitenēm (atradām labus piedāvājumus Andelē) un brāļukam Babecare (šo mums iedeva draudzene). Kāpēc lietotus? Jo zinājām, ka izmantosim tos ļoti reti, pārvietoties ar trīs zīdaiņiem nav un nebija viegli. Braucieni uz veikalu ar visiem bērniem nebija prioritāte un pēc iespējas mazāk gribējām viņus vest mašīnā.



Raudošu bērnu nav viegli nomierināt un, ja vēl tie ir trīs, tas prasa daudz nervus un pacietību. Tā kā braucieni bija vairāk plānoti pie daktera uz vizītēm, tad šie vienkāršie un arī svara ziņā vieglie krēsliņi, kuri nostiprināmi ar automašīnu drošības jostām, bija ļoti ērti ievietošanai mašīnā pretēji braukšanas virzienam, jo viņi bija jāliek visi trīs vienā rindā. Protams, šīs pārmaiņas prasīja mašīnas maiņu, lai spētu ietilpt 4 bērni un mēs vecāki. Nu jau atkal prasās pēc pārmaiņām, jo augot bērniem vietas paliek arvien mazāk, bet, iespējams, nākotnē brauksim ar busiņu...

Interviju ar ģimeni lasī arī šeit: "Trīnīšu vecāki: "Reizēm mums jābūt supermeniem"
 

Trīņi piedzima maziņi un svars pārbraucot mājās bija ap 2 kilogrami, tādēļ iegādājāmies ieliktnīšus autokrēsliņiem, lai galviņa un muguriņa būtu stabili novietoti un. lai izvairītos no tā, ka pa bedrēm varētu "sakratīt" mazos.


 

Pirmie rati - kulbu
Man mīļākie un mazajiem pirmie ratiņi no zīmola Emmaljunga Double Viking meitenēm un Emmaljunga Super Viking brāļukam. Vecākajam dēlam Tomam tika tas gods izmēģināt vairāku zīmolu ratus, jo nebijām atraduši līdz galam tos īstos un vienīgos, ne kulbu ne pastaigu. Bet par Emmaljunga ratiem biju dzirdējusi labas atsauksmes un lasot forumos, ka dvīņu rati tika daudz slavēti. Un tiešām, tikai labākās atsauksmes arī no mums. Par trīņu, kā tādiem kulbu ratiem nedomāju un nemeklēju, kur varētu iegādāties, jo zināju, ka būs tās dienas, kad kāds no mazajiem nedzīvos līdzi ritmam vai kautkas no ritma izjuks un nāksies vienu midzināt ātrāk vai vēlāk. Un tā arī bija, ka reizēm kāds no trīņiem pēkšņi aizmiga ātrāk vai vēlāk, tad varējām viņu ielikt vienvietīgajos ratiņos. Bet parsvarā dvīņu ratos gulēja tikai māsas, jo viņas savā ziņā sajūt viena otru un negribējām viņas nodalīt vienu no otras.

Kā minusu varu minēt, ka nebija klāt moskītu tīkli, bet tos var ļoti izdevīgi iegādāties Aliexpress lapā, kalpoja ļoti labi un plusiņš, tas, ka bija universāli, jo der jebkuriem ratiem.

 


 

 

Sēžamie rati
Pastaigu ratus meklējot sapratām, ka vajag tomēr tādus, kur sasēdināt visus un būtu ērti, viegli stumt un kompakti ievietojami mašīnā – Tfk trio twist. Šos ratus sākām lietot no 10 mēnešu vecuma. Smaguma ziņā nav vieglākie, bet ripo pa ielu kā labākais vāģis pasaulē. Protams, ar šāda veida radiem, kuriem visi bērni ir vienā rindā ir grūtības tikt veikalos, pat teiktu, ka neiespējami, bet iešanu pastaigās tas atvieglo - varēju viena iziet ar visiem ārā un nebija nepieciešams pēc vēl viena cilvēka, kurš ietu ar otriem ratiem.

 

Reklāma
Reklāma

Trīņi nedzimst ne katru mēnesi un ne katru gadu, tā arī sapratām, ka atrast trīņu ratus būs grūti, BET atradām tos ar radinieku palīdzību no Anglijas. Kāda trīņu ģimene tiem neatrada pielietojumu. Varētu teikt, ka rati nebija lietoti nemaz - kā jauni. Tiešām ieteiktu izvērtēt iespējas caur kādu atrast labāko variantu un sūtīt, jo kopā ar kurjera izmaksām tās ir 3x lētākas.


Autokrēsls no 1 gada vecuma
Uz pirmo gadiņu nomainijām autokrēslus uz lielākiem un šoreiz pirkām jaunus Maxi Cosi Titan(9mēn-12gadiem) stiprināmi ar Isofix sistēmu, bet mazajam brālim palika mantojumā no lielā brāļa Maxi Cosi Tobi (9-18kg) stiprināms ar automašīnu drošības jostu un ir 5 punktu drošības jostas. Krāsu indikators norāda par pareizu bērnu piesprādzēšanu ar skatu braukšanas virzienā, kaut iesaka līdz bērnu 2 gadu vecumam likt pretēji braukšanas virzienam. Atbilst ECE R44/04 standartam.

Manuprāt, Maxi Cosi Titan ir ļoti labi autokrēsliņi, jo transformējas līdzi bērnu vecumam līdz 12 gadiem, kuriem ir iespējams izņemt bērnu ieliktnīti un paaugstināt galvas balstu bērna augumam atbilstoši.

Vienīgais mīnuss šim Maxi Cosi Titan autokrēslam, ka viena no meitām ir "atkodusi" kā atsprādzēties un to arī realizē, katru braucienu.
Siksnas ir gana ciešas un, lai to attaisītu vajag spēku, bet pat divgadniece to spēj izdarīt. Patreiz, neesam sapratuši kā to novērst, jo, ja māk attaisīt šos, iespējams, mācēs arī citus. Varbūt ir kāds risinājums? Pagaidām nezinu, bet iespējams, kaut kas jāuzšuij virsū sprādzei.

Lielais brālis Toms tika pie Maxi Cosi Rodi AP, jo to ir ērti pārvietot no vienas sēdvietas uz citu. Svarā viegls ar funkciju noņemt muguras daļu un pārveidot, kā paliktni. Kā paliktni sākām izmantot nesen, jo Toms ir augumā garš un atbilst tā izmantošanas noteikumiem. 

Bērnu autosēdeklis pielāgojas bērnam augot. Šis sēdeklis ir drošs bērniem vecumā no 3,5 līdz 12 gadiem, tam ir viegli regulējams augstums un platums. Sānu aizsardzība nodrošina maksimālu aizsardzību trieciena laikā. To var stiprināt ar automašīnu drošības jostām un atbilst EEC standartam R44/04, kas ir ļoti svarīgi. Visu informāciju un plašo sortimentu var atrast babycity.lv mājas lapā.
 

Velosipēda piekare
Kuram gan negribas izbraukt ar riteni, traukties caur vēju un izbaudīt to foršo brīvības sajūtu. Jā, izklausās lieliski, bet ar 4 bērniem tas izklausās - neiespējami, bet bez mūsu "karietes" izbraucieni ar velosipēdiem tā arī nebūtu iespējami. Visu laiku jāuzmana Toms, kurš brauc ar savu velosipēdu, gan apkārt braucošās mašīnas, jo velosipēdu piekabe savu daļu no braucamās daļas vai ietves aizņem. Kādam vienmēr gribas padzerties, kautkas spiež vai vienkārši kāds kreņkis. Meitenes tajā jūtas kā karalienes, jo var gan paēst, iedzert kokteili vai pasnaust. Lielie logi ļauj apskatīt visu apkārtni un pat vairāk, jumtiņš ļauj noslēpties no lietus vai stipra vēja, kuru var arī viegli aizrullēt ciet. Aizmugurē vieta mammas neplānotajiem pirkumiem, kur var ielikt diezgan daudz lietu, bet jārēķinās, ka kariete paliks līdz ar to smagāka.

Vai nevar apgāzties? Šis ir diezgan bieži uzdots jautājums, bet varu teikt no pieredzes, ka nevar, jo ir bijuši momenti, kad braucot pa ietves malu viena piekabes riepa noslīd nost no apmales, bet piekabe paliek stabila un neapgāžas. Pats bērns var ērti iekāpt to neapgāžot.

Labākais piedāvājums daudzbērnu ģimenēm, jo arī izbraucieni ar velosipēdiem ir iespējami. Mūsu ģimenē trīņu "stūrmanis" ir tētis, kurš ved gan piekabi, gan Miku, kura krēsliņš ir piestiprināts virs aizmugurējās riepas. Mammai tik atliek braukt pa priekšu vai aizmuguri un uzmanīt Tomu. Bet viennozīmīgi uzslavas Dip Dap līdzsvara ritenīšiem, jo ar viņiem Toms un nu, jau trīņi braucot iemācās turēt līdzsvaru. Jo Toms pirms savas 4 gadu dzimšanas dienas kā uzkāpa uz sava ritenīša bez palīgriteņiem tā pēc pāris mēģinājumiem uzsāka braukt ar divriteni.


Mūsu lieliskie palīgi TRIO rati, tiek nodoti nākamajiem braucējiem - trīs mazajiem brašuļiem, kuri piedzima šā gada 17.jūnijā Rīgas dzemdību namā. Lieliskai, nu jau 7 bērnu ģimenei vēlam izturību un lai labi ripo...