Ikviens var piedalīties jaunas pastmarkas izveidē, iesūtot savu dizainu par tēmu Mana ģimene – superkomanda

Ikviens interesents var kļūt par jaunas Latvijas Pasta izdotas pastmarkas dizaina autoru, iesūtot skices par tēmu Mana ģimene – superkomanda. Latvijas Pasts organizē jau sesto pastmarku dizaina konkursu, kura uzvarētājs tiks izvēlēts sociālo tīklu lietotāju balsojumā, bet uzvarējušo pastmarku izdos pusmiljona eksemplāru tirāžā jau 2017.gada maijā.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

 

No 2017.gada 15.marta līdz 5.aprīlim ikviens interesents – jebkura fiziska vai juridiska persona – var iesūtīt savu jaunas pastmarkas dizaina ideju par tēmu Mana ģimene – superkomanda, izmantojot interneta vietni http://jaunapastmarka.lv/. Tēma Mana ģimene – superkomanda ir ļoti plaša un ietver ne tikai ģimeni tiešā jēdziena izpratnē, bet arī, piemēram, draugus kā ģimenes sastāvdaļu, ar ko doties ceļojumos vai plānot aizraujošus piedzīvojumus, u.tml.

 

Iesūtītos darbus sākotnēji izvērtēs kompetenta žūrija, kurā darbojas gan Latvijas Pasta, gan vecāku organizācijas Mammamuntetiem.lv pārstāvji, gan grafiskā dizaina un digitālās komunikācijas profesionāļi. Savukārt no žūrijas izraudzītajiem 30 oriģinālākā dizaina paraugiem uzvarētāju izvēlēsies sociālo tīklu lietotāji, kas, autorizējoties no saviem kontiem Twitter, Facebook vai Draugiem, no 7. līdz 17.aprīlim varēs balstot par sev interesantāko pastmarkas ideju http://jaunapastmarka.lv/. Konkursa uzvarētājs tiks paziņots 18.aprīlī. 

 

Balsojumā uzvarējusī pastmarka tiks nodrukāta 500 000 eksemplāru tirāžā ar vienas pastmarkas nominālvērtību € 0,50, kas atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā. Jaunā pastmarka tiks izdota 2017.gada 15.maijā, kas tiek atzīmēta kā Starptautiskā ģimenes diena. Bez iespējas redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām un tālām valstīm konkursa uzvarētājs saņems arī īpašu balvu, ar ko iemūžināt savas ģimenes superkomandas piedzīvojumus, – jauno kameru GoPro Hero 5 Session.

 

Jau sesto reizi organizētais pastmarku dizaina konkurss ir kļuvis par populāru Latvijas Pasta tradīciju, pastmarku tapšanas procesā ļaujot iesaistīties visplašākajai sabiedrībai. Ikdienā pastmarku veidošanas plānu nosaka speciāla Pastmarku emisijas komisija.

 

Iepriekšējā pastmarku dizaina konkursā, ko Latvijas Pasts organizēja 2016.gadā sadarbībā ar velosipēdu zīmolu Ērenpreiss par godu tā dibinātāja Gustava Ērenpreisa 125.jubilejai, uzvarēja Toma Rutkovska veidotā pastmarka. Konkursā tika iesniegtas 210 dizaina skices, un par tām bija balsots 9097 reizes.

 

Reklāma
Reklāma

2014.gadā konkurss tika organizēts kopā ar TV3 par tēmu Latvijas Lepnums, tajā tika iesniegtas 234 pastmarku skices, un par finālā izvirzītajām pastmarkām no sociālo tīklu Twitter, Facebook un Draugiem kontiem tika balsots 6385 reizes. Konkursā uzvarēja Solvitas Kukles pastmarka Dziedošie koki. 

 

Savukārt 2013.gada uzvarētāja bija Andas Pētersones veidotā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi, 2012.gadā – Jāņa Uzrauga pastmarka ar BMX riteņbraucēja attēlu, bet 2011.gadā – Evita Eidinta ar pastmarku Vieta, kur rodas stāsti.

 

Detalizēta informācija par jaunas pastmarkas dizaina konkursu, noteikumiem un žūriju atrodama te

Jaunas pastmarku dizaina konkursa video:

 

Iepriekšējo gadu dizaina konkursos uzvarējušās pastmarkas te


Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.