Pētījums: iedzīvotāji gatavi piemaksāt par videi draudzīgu iepakojumu

Gandrīz puse jeb 43% pircēju Latvijā būtu gatavi par pārtikas produktu maksāt dažus eiro centus vairāk, ja produkts būtu iepakots videi draudzīgā, atkārtoti pārstrādājamā iepakojumā, liecina uzņēmuma Tetra Pak veiktā pētījuma* rezultāti. Turklāt zīmīgi, ka tādu iedzīvotāju skaits, kas par produktu videi draudzīgā iepakojumā būtu gatavi piemaksāt, gada laikā Latvijā ir pieaudzis par desmito daļu.

Kā liecina minētais pētījums, Latvijā 65% respondentu uzskata, ka videi draudzīgs iepakojums nākamo trīs gadu laikā kļūs par aizvien nozīmīgāku faktoru produktu izvēlē.

FOTO: Shutterstock.com

Kā liecina minētais pētījums, Latvijā 65% respondentu uzskata, ka videi draudzīgs iepakojums nākamo trīs gadu laikā kļūs par aizvien nozīmīgāku faktoru produktu izvēlē.


Salīdzinot visu trīs Baltijas valstu pircēju viedokļus, secināms, ka visvairāk cilvēku, kas gatavi mazliet piemaksāt par videi draudzīgu iepakojumu, ir Igaunijā (49% aptaujāto), bet vismazāk – Lietuvā (35%). 


Komentējot pētījuma datus, Tetra Pak Baltijas projektu vadītāja vides jautājumos Marija Slaidiņa, norāda: “Ik gadu pieaug to cilvēku skaits, kuri pievērš uzmanību ne vien pārtikas produktu izcelsmei un saturam, bet arī iepakojuma ietekmei uz vidi. Īpaši strauji “zaļi” domājošu patērētāju skaits aug Dānijā, Zviedrijā, pēdējā laikā arī Baltijas valstīs. Kāpēc tas ir tik būtiski? Jo iedzīvotāji aizvien vairāk domā ne tikai par praktiskām lietām, piemēram, vai iepakojums ir ērti lietojams un vai tas pasargā produktu, bet arī par ikdienas izvēlēm plašākā mērogā – kādu ietekmi uz vidi atstāj viņu veiktā izvēle. Tāpēc iepakojums ir viens no lielākajiem ražotāju izaicinājumiem, domājot tieši par ilgtspējas nodrošināšanu un tāda iepakojuma izmantošanu, kas var ne tikai pildīt savas funkcijas un pārdot produktu, bet vienlaikus arī maksimāli mazināt kaitējumu videi un ir drošs patērētājam.”

Šobrīd vairāk nekā pusei jeb 57% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi, kādā iepakojumā ir iepakots izvēlētais produkts.

Kā liecina minētais pētījums, Latvijā 65% respondentu uzskata, ka videi draudzīgs iepakojums nākamo trīs gadu laikā kļūs par aizvien nozīmīgāku faktoru produktu izvēlē. Kopš 2014. gada šādi domājošu cilvēku skaits pieaudzis par 10 procentpunktiem.  Šobrīd vairāk nekā pusei jeb 57% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi, kādā iepakojumā ir iepakots izvēlētais produkts. Tā, piemēram, 80% iedzīvotāju izvēlas sulu kartona iepakojumā, jo tas pasargā produktu no gaismas un gaisa ietekmes, ļaujot tam ilgāk saglabāties svaigam un veselīgam. Turklāt iedzīvotājiem svarīgi, ka iepakojums ir ērti lietojams un otrreiz pārstrādājams. 

 


Reklāma
Reklāma

LASI ARĪ: Kā iepirkties taupīgi un zaļi. Reāli padomi

Atbildīga mājas tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļu izvēle

Ražots, lai salūztu? Atklāti par to, kā mūs piespiež pirkt arvien jaunas mantas



Tetra Pak Vides projektu vadītāja Dānijā un Norvēģijā Līna Kristofersena Vailsa (Lina Kristoffersen Wiles) uzsver: “Izvēloties videi draudzīgu iepakojumu, tiek samazināta negatīvā ietekme uz vidi, un tas iedzīvotāju dienaskārtībā kļūst arvien būtiskāk. Tāpēc paredzams, ka tuvākajos piecos gados pieaugs iepakojumu īpatsvars, kas ražoti no atjaunojamiem materiāliem, piemēram, koksnes vai augiem, bet mazināsies neatjaunojamo resursu – stikla un metāla – izmantošana. Tā, piemēram, jau šobrīd iedzīvotājiem ir iespēja iegādāties iepakojumu, kura skrūvējamais vāciņš tiek izgatavots no tā dēvētās bioplastmasas jeb augu izcelsmes resursiem.”