Aizgāji no darba, aizcērtot durvis? 7 soļi uz patiesu atvainošanos jebkurā darbavietā

Cilvēkiem esot dabas dota intuīcija sajust, vai kāds atvainojoties dara to no sirds. Ja kādreiz nonākat situācijā, kad esat atvadījies no iepriekšējās darba vietas, nepaliekot labos draugos ar savu vadītāju, bet pēc kāda laika tomēr izlemjat atkal pieteikties uz vakanci tajā pašā uzņēmumā, ir jāķeras klāt pie atvainošanās prasmju uzspodrināšanas. 

Latvijā ir tik mazs darba tirgus, ka, iespējams, pie vecā darba devēja var nākties atgriezties nokārtu galvu

FOTO: Shutterstock.com

Latvijā ir tik mazs darba tirgus, ka, iespējams, pie vecā darba devēja var nākties atgriezties nokārtu galvu

Ja jums šķiet, ka no savas puses netikāt grēkojies, uztveriet tomēr esošo situāciju kā jaunu pieredzi un mācību. Mēdz gadīties, ka atvainošanās ir pilnas ar frāzēm, kurās cilvēks patiesībā nenorāda nožēlu, vai kurās cilvēks signalizē, ka neatzīst savas kļūdas, piemēram: ”Atvainojos, ja manis teiktais  kādu ir aizvainojis” vai arī “Atvainojos visiem, kurus iespējams esmu aizvainojis.” Šādi izteikumi patiesībā noveļ atbildību no tā, kurš šķietami atvainojas, meklējot tos, kuri “iespējams” ir apvainojušies. Šādām atvainošanās runām cilvēki iekšēji nenotic, ka cilvēks, kurš kļūdījies, patiesi to nožēlo.

 

Atbildības uzņemšanās, iegūstot kāda piedošanu, ir galvenā dzīves panākumu atslēga. 



Ja vēlaties atkal strādāt jūsu iemīļotajā uzņēmumā, ir ieteicams no šādiem izteikumiem atturēties un izteikt savu atvainošanos no sirds. No sirds izteikta atvainošanās ietver septiņus elementus, kurus apstiprina arī kāds Ohaio universitātes pētījums, kurā atklāts, ka atbildības uzņemšanās, iegūstot kāda piedošanu, ir galvenā panākumu atslēga. Tātad, kādi ir galvenie vadības un personālatlases speciālistu ieteikumi?


Uzņemieties atbildību. Atzīstiet, ka esat kļūdījies un nemeklējiet citus vainīgos vai kādus nepareizus zvaigžņu stāvokļus. Piemēram, atzīstiet, ka jums nevajadzēja rakstīt kādam tik aizvainojošu e-pastu.


Paskaidrojiet, kādēļ tas, ko nodarījāt, bija nepareizi. Norādot, kas tieši jūsu e-pasta vēstulē bija nelaipni vai neprofesionāli ļaus jums citus pārliecināt, ka saprotat un augstu vērtējat viņu viedokli.


Izlaidiet atrunas. Šis padoms būtībā ir pirmā punkta atkārtojums, kas vēlreiz apliecina, cik svarīgi ir nemeklēt vainu mīkstinošus apstākļus. Der atcerēties, ka sāpinātiem cilvēkiem jūsu atrunas ir vienaldzīgas.


Vēlreiz uzsveriet, ka jums patiešām ir žēl par nodarīto. Lai gan dažreiz ir sarežģīti norīt savu lepnuma krupi, lai iegūtu darbu savā iepriekšējā uzņēmumā, paturiet prātā, ka pēc atvainošanās no jūsu pleciem novelsies liels smagums. Jo kuram gan patīk justies vainīgam, pat ja viņš nav vēlējies nevienam nodarīt pāri.


Apsoliet, ka esat guvis mācību un tas nekad neatkārtosies. Ir svarīgi ir skaidri pateikt, ka šādu kļūdu jūs vairs nekad nepieļausiet, lai kurā uzņēmumā jūs turpinātu savas karjeras gaitas, t.i., ir svarīgi saprast gan pašam, gan cilvēkiem kuriem atvainojaties, ka nedarāt to vakances dēļ, bet tādēļ, ka vēlaties mācīties no savas pieredzes un savas kļūdas neatkārtot.


Ierosiniet, kā jūs varētu vērst notikušo par labu. Ja spējat iedomāties, kā jūs varētu likt aizvainotajiem cilvēkiem justies labāk, pastāstiet viņiem to. Šajā gadījumā varat lūgt otru iespēju pierādīt sevi kā cilvēcīgu un profesionālu kolēģi.


Ieviešiet 6.soli praksē. Turiet doto solījumu un nonāciet no vārdiem līdz darbiem.
Ir novērots, ka ievērojot šos septiņus soļus, cilvēki tiešām pieņem atvainošanos un ciena jūs vēl vairāk kā iepriekš. Ja jums starpgadījumā iesaistīti vairāki cilvēki, svarīgi ir atvainoties katram no bijušajiem kolēģiem atsevišķi (personīgi). Labā ziņa ir tā, ka dubults neplīst- par šādu individuālu atvainošanos jūsu atvainošanos uzskatīs par patiesu.

Reklāma
Reklāma

 

Avots: http://fortune.com/