Mentālā aritmētika – rēķināšana prātā intelekta attīstībai

Bieži vien, lai kaut ko ātri izrēķinātu, mēs izmantojam kalkulatoru un praktiski esam atraduši no domas to izdarīt patstāvīgi. Kādēļ lauzīt galvu, ja vieglāk ir nospiest pāris pogu un rezultāts būs daudz ātrāk?

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Noteikti tā ir vienkāršāk, bet tas mūs neattīsta, drīzāk otrādi... Daudzkārt ir pierādīts, ka rēķināšana un skaitļošana galvā ietekmē intelektuālo attīstību. Prasme ātri rēķināt prātā ļauj ne tikai attīstīt smadzenes, bet pielietojama arī ikdienā, jo ar rēķināšanu ikdienā saskaramies diezgan bieži, bet kalkulators pa rokai ir ne vienmēr.
 

Kādā veidā var attīstīt rēķināšanu galvā?
Galvenais instruments, kurš tiek pielietots apmācību laikā ir skaitāmie kauliņi. Ķīnā tos sauc par „abaku”,  bet Japānā - „sorobans”.



Skaitāmie kauliņi ir veidoti tā, ka vienu konkrētu skaitli var attēlot tikai vienā veidā – tātad katram skaitlim ir konkrēti noteikts vizuālais tēls. Metodes apgūšanā bērns izmanto 2 rokas un iesaista abas smadzeņu puslodes. Pirmajā etapā viņš izmanto skaitāmos kauliņus, otrajā – speciālas kārtis, bet tālāk notiek maģija – bērns rēķina prātā, sev priekšā iztēlojoties skaitāmos kauliņus. Tikai stādieties priekšā iztēles spēku un domāšanas ātrumu šādam bērnam!
 

Jums vairs nevajadzēs kalkulatoru – pēc apmācībām jūsu bērns spēj izpildīt visas matemātiskās darbības galvā - saskaitīšanu, atņemšanu, reizināšanu, dalīšanu ar jebkuru skaitli.


Kāpēc svarīgi rēķināt galvā
Matemātika bērniem un skolniekiem ir viena no pamatpriekšmetiem, pateicoties kam, veidojas iemaņas ne tikai rēķināt, bet arī loģiskā domāšana, asa uztvere, spēja iegaumēt un strukturēt informāciju. Prasmes rēķināt – tas ir savdabīgs pakāpiens šajā sarežģītajā lietā. Pirmās nodarbības var sākt jau no 4 gadu vecuma.

Reklāma
Reklāma

Apgūstot šīs iemaņas, bērni attīsta labo smadzeņu puslodi (tieši tā atbild par vizuālo tēlu uztveršanu, telpisko domāšanu, analoģiju veidošanos un tā tālāk). Tātad prasmi acumirklī veikt darbības ar divciparu un pat trīsciparu skaitļiem. Kā piemēru abu smadzeņu pusložu attīstībai Menar skolotāji min šādu faktu: pēc noteikta nodarbību skaita bērni bez grūtībām vienlaicīgi pēc atmiņas attstāsta pasaku un veic darbības ar trīsciparu skaitļiem.



Bērnu vecāki ir novērojuši, ka burtiski pēc 2 – 3 mēnešu apmācībām bērni kļūst vairāk savākti, vieglāk spēj koncentrēties. Un tas kopumā labi iespaido sniegumu skolā, lai gan jēga nav atzīmēs, bet gan prasmēs.
Programma paredzēta 3 gadiem. Tiek uzņemti bērni vecumā no 4 līdz 12 gadiem.
 

Ja vēlaties, lai bērns kļūst uzmanīgāks un spēj labāk koncentrēties, nāciet uz Menar akadēmiju. Protams ātra rēķināšana prātā nav pati noderīgākā prasme pasaulē, kur visi var izmantot kalkulatoru, taču prasmes, kuras tiek attīstītas nodarbību laikā – sākot no vizuālās domāšanas līdz acumirklī sastādītai sarežģītai analoģijai – lūk tas ir, kas noderēs vienmēr.
 

"Menar akadēmija" pirmo reizi durvis vēra Lietuvā 2013. gada janvārī. Uz doto brīdi Menar akadēmiju apmeklē vairāk kā 600 bērnu visā Lietuvā. Menar akadēmija, kura strādā pēc "Menar Mental Aritmetic" programmas, ir ieguvusi lielu interesi ne tikai Viļņā, bet arī Kauņā, Klaipēdā, Šauļos.


No 2016. gada septembra "Menar akadēmija" aicina uz mentālās aritmētikas nodarbībām Rīgā, Krāslavas ielā 14. Sīkāka informācija: www.menar.lv, www.facebook.com/MenarLatvia.

Mentālās aritmētikas programma palīdzēs bērniem veiksmīgi attīstīties jebkurā izglītības virzienā!