Taureņa efekts: katram otrajam bērnunamam trūkst sporta inventāra

Latvijas bērnunamiem visvairāk ir nepieciešams sporta inventārs (53%), attīstošie materiāli (44%) (attīstošās spēles, grāmatas, rokdarbu piederumi, mozaīkmīklas), kā arī sadzīves tehnika (29%).

FOTO: Mammamuntetiem.lv

 

Šādas tendences tika noskaidrotas 45 Latvijas ārpusģimenes aprūpes iestāžu aptaujā, kuru labdarības kampaņai Taureņa efekts ir veikusi komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners/Scholz & Friends. Veicot aptauju, tika novērotas arī reģionālas Latvijas bērnunamu vajadzību atšķirības.


Latgalē katrs otrais bērnunams ir izteicis vajadzību pēc attīstošajiem materiāliem, kā arī bieži tika pieminēta nepieciešamība pēc sporta inventāra bērnu ārpustelpu nodarbībām.


Kurzemē bērnunamiem visvairāk nepieciešami attīstošie materiāli un datori bērniem, kā arī citu veidu tehnika: televizori, mūzikas centri, ledusskapji.

Vidzemē šobrīd galvenās bērnunamu vajadzības ir mēbeles, piemēram, krēsli, galdi, gultas, plaukti, un attīstošās spēles, kā arī lielākajai daļai Vidzemes bērnunamu nepieciešamas kancelejas preces bērnu nodarbībām un attīstīšanai.

Zemgalē bērniem nepieciešams sporta inventārs – futbola un volejbola bumbas, divriteņi, badmintona piederumi, baseini, kā arī spēles un attīstošie materiāli bērnu nodarbībām telpās.


2014. gadā veiktajā līdzīgā Latvijas bērnunamu aptaujā visbiežāk tika pieminēts attīstošo materiālu trūkums. Visa Latvijas bērnunamu vajadzību datubāze ir pieejama labdarības kampaņas Taureņa efekts mājaslapā.
 

Ar labdarības kampaņas Taureņa efekts atbalstītāja DPD Latvija gādību bērnunamiem var palīdzēt ikviens Latvijas iedzīvotājs, ziedojot nepieciešamo, ko DPD Latvija kurjeri bez maksas nogādās jebkuram bērnunamam visā Latvijā. Ziedojumu var nodot, zvanot uz numuru 67387284 un sakot, ka vēlaties nogādāt dāvanu labdarības kampaņas Taureņa efekts ietvaros.

 


Aptaujas gaitā tika arī noskaidrots, ka lielākā daļa Latvijas bērnunamu iemītnieku vēlētos apmeklēt dažādus pasākumus visā Latvijā, kā arī uzņemt viesus pie sevis. “Ārpusģimenes aprūpes iestāžu aptaujas dati apliecina, ka mums ir jāturpina Pieredzes dienas. Kopš kampaņas Taureņa efekts sākuma 2009. gadā mēs esam sarīkojuši jau ap 50 šādu pasākumu, kuru laikā interesantā un atraktīvā veidā iepazīstinām bērnus ar dažādām profesijām. Šos pasākumus noteikti turpināsim. Tajā pašā laikā vēlos aicināt Latvijas iedzīvotājus iespēju robežās veltīt savu uzmanību un laiku bērnunamiem, jo pētījums parādīja, ka katram piektajam bērnunamam ir aktuāla brīvprātīgo iesaiste,” norāda labdarības kampaņas Taureņa efekts organizatore Olga Kazaka.

 

 

Reklāma
Reklāma