Vai māmiņa, kas mazo baro ar krūti, drīkst ēst visu?

 20. februāris 2016 7:00 Justīne Fridrihsone, mammam.lv/tetiem.lv Padoms  skatījumi: 50848

Kad mazulis beidzot ir klāt un vairs nav jālauza galva par ēdieniem, kas var ietekmēt vēderā augošo bērniņu, rodas nākamais jautājums: vai māmiņa, kas mazo baro ar krūti, drīkst ēst visu?



Foto: http://www.dizainalietas.lv/


Papildus šķidrums
Šķidruma daudzuma uzņemšanu regulē slāpes un nav nepieciešams uzņemt vēl papildus šķidrumu, jo jaunākie pētījumi pierāda, ka mātes uzņemtajam šķidrumam nav nekādas ietekmes uz piena veidošanos. Tomēr iegaumē, ja tu lieto mazāk nekā 6-8 glāzes šķidruma dienā, tavs urīns kļūst tumšs, koncentrēts, ar stipri izteiktu smaku un tev rodas aizcietējumi, tad tev tomēr nepieciešams uzņemt vairāk šķidruma.
 

Ja esi nobažījusies par savu svara pieaugumu grūtniecības laikā, tad zini, ka tava ķermeņa uzkrātās taukvielu rezerves tiek izmantotas kā enerģijas avots bērna zīdīšanas procesā.


Papildus kalorijas
Nepieciešamo kaloriju daudzumu efektīvi regulē izsalkuma sajūta. Bērna zīdīšanas laikā uzņemtais uztura daudzums vidēji palielinās par 1/4 vai aptuveni 500 kalorijām. Dažas māmiņas sūdzas par apetītes trūkumu pāris dienas pēc dzemdībām. Šādā gadījumā būtu vēlamas biežas, mazas ēdienreizes.

Ja esi nobažījusies par savu svara pieaugumu grūtniecības laikā, tad zini, ka tava ķermeņa uzkrātās taukvielu rezerves tiek izmantotas kā enerģijas avots bērna zīdīšanas procesā. Tātad, zīdot mazuli, tev ir iespēja zaudēt savus liekos kilogramus. Nav ieteicams ievērot kādu speciālu diētu vai bado¬šanos šajā laikā. Tāpat kā līdz šim, turpini ēst labu, sabalansētu, vitamīniem bagātu uzturu.


Vitamīni
Pirmajos mēnešos pēc dzemdībām, zīdot mazuli, turpini lietot vitamīnus ar dzelzi, kuri tev tika ieteikti jau grūtniecības laikā.


Ierobežojumi
Tev nav nekāda iemesla atteikties no kāda īpaša ēdiena tikai tāpēc, ka tu zīdi bērniņu. Jebkurš produkts var tikt lietots samērīgos daudzumos, ja vien apstākļi pēkšņi nenosaka ko īpašu.
Ja tev pašai ir kāda zināma alerģija, derētu to ievērot un izdarīt kādas izmaiņas diētā gan grūtniecības, gan arī bērna zīdīšanas laikā.
Ja tev liekas, ka kāds produkts varētu būt bijis par nelabvēlīgas mazuļa reakcijas iemeslu, tad izvairies no šī produkta lietošanas apmēram divas nedēļas. Pēc tam atsāc to lietot un īpaši novēro bērnu. Ja viņa stāvoklis pasliktinās atkal, tad izslēdz šo produktu no sava uztura.

Alkohols, kuru tu lieto, caur mātes pienu nonāk arī bērna ķermenī un ietekmē mazuli tieši tāpat kā tevi.

Lai izvairītos no vēdergraizēm mazulim, ierobežo šokolādes, citrusaugļu un to sulu, stipru garšvielu un gāzes radošu dārzeņu (kāpostu, piparu, it īpaši sīpolu) lietošanu. Daži bērni ir alerģiski uz govs pienu un piena produktiem māmiņas diētā. Kafija uzbudinoši ietekmē arī mazuli, tāpēc ieteicamāk dzert to no rīta un ne no lielās krūzes.

Alkohols, kuru tu lieto, caur mātes pienu nonāk arī bērna ķermenī un ietekmē mazuli tieši tāpat kā tevi.
Nikotīns arī iekļūst mātes pienā un ietekmē bērnu. Parasti samazinās piena daudzums, jo nikotīns sašaurina piena vadus. Tavs bērns būs nemierīgs, jo nikotīna ietekmē ir novērojamas biežas vemšanas un caurejas. Nekad nesmēķē telpā, kur atrodas mazulis, jo tā tu ievainosi sava bērna elpošanas orgānus un pakļausi viņu infekcijas briesmām.

Zīdīšana ir stimuls atmest smēķēšanu! Tas noteikti nāks par labu tev un tavam mazulim.


Raksta veidošanā izmantoti materiāli no Veselības veicināšanas valsts aģentūras Zīdīšanas ABC
Noteikti izlasi arī rakstu Kas jāēd barojošai māmiņai?

 



0 Pievienot komentāru

Lasi vēl

Reklāma

Kategorijas

Aktuāli

Jaunākais portālāLasīt vairāk

Jaunākie rakstiLasīt vairāk