Iesaki ārstu:

  •   Vērtējums: 3.5/5
    Inta Linde

    Profesionāle. Ja no Jūsu zoba atlikusi desmitā daļa, viņa uzbūvēs jaunu un vēl- Viļķenes bērniem ir labākie zobi Latvijā. Neticiet? Atbrauciet un apskatiet!

Skatīt visus ārstus

Bērnu anekdotes. Labākajiem - balvas!

Utis. Priekš kam medmāsai tie kukaiņi vajadzīgi?

Meita vakarā stāsta, ka bērnudārza grupā šodien ienākusi medmāsa un pārbaudījusi bērniem galvas. Viņa grib zināt: "Kāpēc tās galvas jāpārbauda?" Stāstu par utīm, to oliņām, ka grūti tās iztīrīt no matiem, ja ir tur iemājojušas... Everita neizpratnē vaicā: "Un priekš kam medmāsai tie kukaiņi ir vajadzīgi?" Piedalies SEPT

Skatīt visus jokus

Baltais Eko

Jaunākais forumā

Grūtniecība » Māmiņas labsajūtai

Vienkārši vingrojumi grūtniecēm (3)

Padoms / Māmiņas labsajūtai | Skatījumi 50220

Ja līdz šim esi bijusi sportiska, piesakoties mazulītim, tev nav jāatsakās no visām aktivitātēm. Mazāk intensīvu sportošanu vari atsākt pēc grūtniecības pirmā trimestra un vislabāk būs, ja to būs akceptējis tavs ārsts. Konsultē sporta ārste Sandra Rozenštoka.

 
Foto: Edgars Runcis, mammam.lv/tetiem.lv

Gaidot bērniņu, sieviete uzņemas atbildību ne vien par savu, bet arī par mazulīša veselību un labsajūtu. Tāpēc šajā laikā cenšamies dzīvot veselīgi: ēst sabalansētu uzturu, doties pastaigās svaigā gaisā, izvingrināt ķermeni. Mēs vērīgi ieklausāmies ķermeņa valodā, un tas ir labi, jo grūtniecības laikā vingrojot vienmēr jāņem vērā pašsajūta. Tāpēc, ja, pildot kādu vingrojumu, rodas nepatīkamas sajūtas, vingrošanu noteikti pārtrauc!

Neliela fiziska slodze, gaidot bērniņu, ir pat vēlama, jo palīdz nostiprināt muskulatūru, pakāpeniski sagatavo organismu dzemdībām, iemāca pareizi elpot, uzlabo mātes un bērna organisma apgādi ar vajadzīgo skābekļa daudzumu.

Neliela fiziska slodze, gaidot bērniņu, ir pat vēlama, jo palīdz nostiprināt muskulatūru, pakāpeniski sagatavo organismu dzemdībām, iemāca pareizi elpot, uzlabo mātes un bērna organisma apgādi ar vajadzīgo skābekļa daudzumu. Vismierīgāk jādzīvo grūtniecības pirmajā trimestrī. Topošajām māmiņām, kuras iepriekš nav bijušas lielas sportotājas, grūtniecība nekādā gadījumā nav īstais laiks, kad sākt aktīvus treniņus. Vingrošanu rekomendē sākt pēc 14. grūtniecības nedēļas un tikai tādā gadījumā, ja sieviete jūtas labi, ja grūtniecība noris veiksmīgi un arī ārsts to ir atļāvis. Pieaugot grūtniecības laikam, nodarbību slodze pakāpeniski jāsamazina. Pārāk intensīvas sporta nodarbības var radīt nevēlamu slodzi jau tā noslogotajam organismam. Vingrošana jāpārtrauc, tiklīdz jūtamas kādas sāpes vai nepatīkamas sajūtas — par savām sūdzībām jāinformē ārsts.
Šeit parādīti vienkārši vingrojami, bet lielāku slodzi labāk veic speciālista uzraudzībā.

 

Vingrojumu komplekss grūtniecei

1. Kāju muskulatūrai
Kājas plecu platumā, rokas sānos. Viegli ietupstamies ceļos un iztaisnojamies. Iesākumā pietupienus izpilda 5–10 reizes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Plecu joslai
Kājas plecu platumā, rokas gar sāniem. Taisnas rokas ceļam plecu augstumā, tad rokas ceļam virs galvas un paralēli turam. Nolaižam līdz pleciem un ieņemam pamatstāvokli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Iegurņa joslai, muguras lejasdaļai
Apsēžamies uz paklāja. Kājas saliecam ceļos, pēdas saliekam vienu pret otru. Turot rokas uz potītēm, izšūpojam augumu no vienas puses uz otru.

 

 

 

 

 

 

4. Asinsrites uzlabošanai kājām, pēdām, apakšstilbiem
Apsēžamies uz paklāja, iztaisnojam kājas. Pārmaiņus kustinām pēdas — augšā, lejā.

 

 

 

 

5. Krūšu muskulatūrai
Apsēžamies uz paklāja un iztaisnojam kājas. Elkoņos saliektās rokās turam nelielu bumbu. Ieelpojot bumbu saspiežam, izelpojot tvērienu atlaižam.
 

 

 

 

 

 

6. Krūšu muskulatūrai, rokām
Noguļamies uz muguras. Elkoņos saliektās rokās pret krūtīm turam nelielu bumbu, paceļam to uz augšu.

 

 

 

7. Muguras, sēžas muskulatūrai, kājām
Noguļamies uz sāniem, vienu kāju saliecam celī zem sevis, otru iztaisnojam un noliekam pie zemes. Iztaisnoto kāju ceļam paralēli augumam, tad nolaižam zemē.

 

 

 

Konsultēja: Sandra Rozenštoka, sporta ārste, Fiziskās veselības, sporta medicīnas un rehabilitācijas centra Sporta laboratorija vadītāja, tālr. 67523042.


 


Raksts publicēts 12. Mar 2009 10:00



 

LAPAS KARTE