Kāpēc neaizvietojamās taukskābes ir tik nepieciešamas?

 29. oktobris 2009 12:00 Reklāmas projekts  skatījumi: 5923

Mūsu bērni aug ik dienas, nemitīgi iemācoties kaut ko jaunu, iepazīstot un izmēģinot līdz šim vēl neizzināto. Mēs, kā vecāki varam palīdzēt ar pilnvērtīga un daudzpusīga uztura nodrošināšanu.



Publicitātes foto.


Ļoti bieži tiek jautāts, vai tiešām uzturā jālieto tauki, atbilde - noteikti jā. Augošam bērnam ir nepieciešami tauki, jo tie ir ne tikai enerģijas avots, bet arī taukvielās šķīstošo vitamīnu (A, D, E un K) un mikroelementu nesējs, kas palīdz arī taukvielās šķīstošo barības vielu uzņemšanai,. Izšķir divu veidu taukus – “labos” jeb augu taukus un “sliktos” jeb dzīvnieku taukus. Organismam ir vajadzīgi abu veidu tauki, tomēr jāievēro mērenība “slikto” tauku patēriņā, jo tie nepatērēti sāk uzkrāties, turklāt piesātinātās taukskābes daudzos produktos atrodas slēptā veidā, piemēram, desās, ceptā ēdienā. Galvenokārt mums ir nepieciešami “labie” tauki, jo tajos atrodas neaizvietojamās taukskābes (Omega-3 un Omega-6).

Svarīgi ir atcerēties, ka neaizvietojamās taukskābes organisms pats saražot nespēj, tāpēc vecākiem ir būtiski padomāt, kā nodrošināt savu ģimeni ar šīm taukskābēm.

Neaizvietojamās taukskābes ir ļoti svarīgas barības vielas normālai augšanai, ādas atjaunošanai, asinsvadiem, nervaudiem, kā arī šūnu membrānu labošanai, tās ievērojami uzlabo vispārējo organisma veselības stāvokli un pašsajūtu, kā arī nostiprina imunitāti. Svarīgi ir atcerēties, ka neaizvietojamās taukskābes organisms pats saražot nespēj, tāpēc vecākiem ir būtiski padomāt, kā nodrošināt savu ģimeni ar šīm taukskābēm. Omega-3 ir atrodama zivīs, jo īpaši trekno zivju eļļā, riekstos. Tikpat bagātīgs neaizvietojamo taukskābju avots ir arī augu eļļas, piemēram, saulespuķu, linsēklu un sojas pupiņu eļļa.
Mēdz gadīties, ka bērniem zivis un augu eļļas ne sevišķi garšo. Tāpēc kā viens no alternatīviem variantiem var būt arī produkti, kas pagatavoti no augu eļļas, piemēram, augstas kvalitātes margarīns (kā Rama). Labs margarīns ir gatavots no labām augu eļļām, kas satur vērtīgās polinepiesātinātās taukskābes, kas ir derīgas kā būvmateriāls šūnu membrānās un ietekmē holesterīna līmeni asinīs, to pazeminot). Katrā ziņā, iegādājoties dažādus produktus (tostarp sviestu, margarīnu, u.c.), jāpievērš uzmanība norādītajām transtaukskābju daudzumam, jo transtaukiem nevajadzētu pārsniegt 1 g robežu uz 100 gramiem produkta.
 Margarīns ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā nodrošināt savu ģimeni ar neaizvietojamajām taukskābēm, jo kas gan var būt vienkāršāk kā, piemēram, pagatavot gardas un veselīgas brokastu maizītes! Lai nodrošinātu mūsu bērnu veselīgu augšanu un attīstību, rūpēsimies, lai bērnu uzturs ir pilnvērtīgs un ietver visas bērniem nepieciešamās uzturvielas.

Autore: uztura speciāliste Signe Rinkule

 

/REKLĀMAS PROJEKTS/
 



0 Pievienot komentāru

Lasi vēl

Kategorijas

Aktuāli

Jaunākais portālāLasīt vairāk

Jaunākie rakstiLasīt vairāk