Desmit zelta likumi svara samazināšanai. Pārbaudi pati! 8

 10. oktobris 2009 11:00 mammamuntetiem.lv Padoms  skatījumi: 76982

„Ar dažādām diētām var samazināt ķermeņa fizisko svaru, bet ne apjomu. Ievērojot dažādas diētas, pēc tam viss svars nāks ar uzviju atpakaļ un vielmaiņa tiks neatgriezeniski palēnināta, tā ka cilvēkam būs jāmeklē nākamā diēta. Tā ir sevis mocīšana mūža garumā,” skaidro diētas ārste Inga Pūce. Tāpēc piedāvājam desmit drošus padomus svara samazināšanai bez vardarbīgām diētām.



Katru dienu apēd 600–800 g dārzeņu svaigā, vārītā, dažreiz arī konservētā veidā. Viktorija Kuprijanova, http://svinam.lv/


1.    Domā pozitīvi!
•    Maini vienu no spēcīgākajiem stereotipiem — svara samazināšana ir „sēdēšana” uz diētas.
•    Liekā svara samazināšana ir „ceļojums sevī”, kad atpazīsi savus ieradumus un ieraudzīsi simtiem iespēju tos mainīt.

2.    Izvēlies liesākos produktus!
•    Produktus no tauku grupas izvēlies ar zemāko tauku procentu.
•    Atceries par slēptajiem taukiem, tāpēc pievērs uzmanību kaloriju daudzumam gatavotos produktos. Zems kaloriju daudzums ir 50–100 kkal, vidējs — 100–300 kkal, augsts — 300–600 kkal uz 100 g produkta.

3.    Dārzeņi!
•    Katru dienu apēd 600–800 g dārzeņu svaigā, vārītā, dažreiz arī konservētā veidā.
•    Tas nodrošinās ar šķiedrvielām un veiks lielisku organisma attīrīšanu, uzlabojot asiņu PH līmeni, dos sāta sajūtu.
•    Tos regulāri lietojot, mainās garšas sajūtas, negribas tik daudz salda, sāļa un trekna ēdiena.

4.    Ūdens!
•    Katru dienu izdzer vismaz vienu litru tīra ūdens. Vienu glāzi no rīta tukšā dūšā, pārējās trīs — pusstundu pirms ēšanas vai stundu pēc ēšanas.
•    Sadegot taukaudiem, atbrīvojas daudz skābo vielmaiņas galaproduktu, ko nepieciešams izvadīt caur nierēm, tāpēc ir būtiski lietot šķidrumu.

5.    Ēd lēni!
•    Katru kumosu sakošļā vismaz 32 reizes (tik reižu, cik zobu mutē ), jo mutē jau sākas ēdiena mehāniskā apstrāde un bioķīmiskā–bakterioloģiskā apstrāde, ferments lizocīms ēdienu atbrīvo no kaitīgajām baktērijām. Kuņģis būs pateicīgs un daudz labāk strādās, ja saņems apstrādātu ēdienu.
•    Pirmie sāta signāli, kas nāk no iegarenām smadzenēm, ir tikai pēc 20 min., tas ir laiks, kad pieaug cukura līmenis asinīs.
•    Izmanto galda instrumentus! Drīkst uzdurt uz dakšiņas nākamo gabaliņu tikai tad, kad norīts iepriekšējais! 
•    Rijīgs cilvēks izskatās alkatīgs un neglīts!

6.    Koncentrējies tikai uz ēdienu!
•    Ja ēdot mēs darām vēl kaut ko, tad parasti nejūtam apēstā daudzumu un garšu (pie datora, skatoties TV, braucot automašīnā...)!
•    Ar ēdienu mēs uzņemam enerģiju, gan materiālo, gan garīgo, tāpēc centies to darīt patīkamā atmosfērā, izrādot šim procesam cieņu! Kā to darīja mūsu senči!

7.    Ēd vismaz 3–5 reizes dienā!
•    Tas samazina izsalkumu dienas laikā un risku apēst gadījuma, pa rokai un acij patrāpījušos ēdienu.
•    Tas paātrina vielmaiņu, kas daudziem ir kūtra, jo regulārs ēdiena pieplūdums liek vielmaiņai neatslābt, t. i., pārvērst ēdienu enerģijā, nevis taukos.
•    Maltītes ieturēšana parasti ir dienas labākā daļa, tāpēc tas ir veids, kā uz kādu laiku saņemt pozitīvas emocijas.

8.    Iepērcies pareizi!
•    Neej iepirkties, kad esi izsalkusi, jo nopirksi vairāk nekā vajadzīgs!
•    Iepērcies pēc iepriekš veidota saraksta vai plāna galvā — tā ietaupīsi naudu, laiku un neietekmēsies no reklamētajiem piedāvājumiem!
•    Centies pirkt sev viena veida augļus, sierus u. c. produktus, jo tā tev nebūs iespēja pagaršot visu pēc kārtas.
•    Lūko, lai tavā iepirkumu grozā vienmēr būtu dārzeņi, augļi un piena produkti, jo viss pārējais parasti pats „salec” iepirkumu grozā.

9.    Gatavo pats!
•    Gatavots ēdiens parasti ir veselīgāks, jo satur mazāk taukus, sāli un dažādas pārtikas piedevas.
•    Ja darbā nav iespējams izvēlēties liesu ēdienu, centies ņemt līdzi pati savu ēdienu, kas noteikti būs labāks!

10.    Fiziskās aktivitātes!
•    Izvēlies pareizu slodzi — aerobo, kad organisms necieš no skābekļa trūkuma, jo tas vajadzīgs taukaudu degšanai.
•    Izvēlies tādas nodarbes, kuras esi gatava veikt regulāri un ilgtermiņā.
•    Kampaņveidīgas smagas fiziskās slodzes nesniegs svara zudumu, gluži pretēji — svars pieaugs uz muskuļu masas rēķina. Pastiprināsies apetīte.


 



8 Pievienot komentāru

Lasi vēl

Kategorijas

Aktuāli

Jaunākais portālāLasīt vairāk

Jaunākie rakstiLasīt vairāk